Hoe giftig is Amerikaanse vogelkers voor paarden? Tot mijn schrik ben ik erachter gekomen dat wij er velen van hebben staan. Hele grote, die staan er dus al jaren. Op het internet las ik namelijk dat ze giftig zijn voor paarden en daar schrik ik best van.
Dit jaar schijnen er ongekend veel bessen aan de bomen zitten en die vallen inmiddels op de grond en nu zie ik de shetjes ervan eten. Ook zie ik de grote paarden af en toe wat bladeren eten (en dit doen ze misschien al wel jaren...)
Deze week hebben we ism een bosbouwer een aantal van de grootste bomen omgezaagd en afgevoerd, maar ik heb nog meer.
Wat te doen? Ik wil ze allemaal weghebben uiteraard maar dat lukt niet binnen hele korte tijd. Paarden daar niet meer laten lopen is eigenlijk geen optie, want ze staan over het hele land verspreid in de bosranden. Als het moet dan moet het natuurlijk, dan bedenk ik wel iets.
Ik ben alleen benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft, op welke manier dan ook.
Paard ziek geworden of ook land met vogelkers erop? Heel graag hoor ik van jullie!
Bladwijzers