Ik wou Blomke vandaag zijwaarts tegen een sprongetje aanzetten zodat ze leert dat ze niet altijd over het sprongetje moet.
Nou wou ze haar achterhand niet naast het sprongetje zetten dus ik dacht ik vraag nog 1 stapje en dan mag ze weer even weg. Maar dat stapje kreeg ik niet met fase 1 t/m 3. Ze reageerde helemaal niet dus ik heb haar een paar x een behoorlijke tik gegeven om een reactie te krijgen. Daarna kreeg ik wel dat extra stapje maar ik vroeg me af of het wel eerlijk van mij was om tot fase 4 te gaan want ze vond het duidelijk eng. Aan de andere kan vroeg ik wel iets en moet het niet zo zijn dat ze niet reageert. Ze moet wel iets proberen toch?
Dus mijn vraag is nu: Als ze iets niet doet omdat ze het eng vind, moet ik dan doorgaan tot fase 4 of stoppen met vragen en overgaan op friendly?
Ik bedacht dat ik voor een volgende keer beter kan zorgen dat ik niet zover hoef te gaan door eerder te zien of ze het spannend vind en dan eerder met approach en retreat te beginnen. Maar ik kom ongetwijfeld nog wel eens in zo'n situatie dus ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.
Bladwijzers