Sinds april dit jaar sta ik bij een vriendin met Aselt. Zomers lekker op het land met haar trekpaard, savonds in de paddock met schuilstal en in de winter staan ze in de paddock met schuilstal en strook steltonplaten. Zij heeft heel mooi voordroog van een vaste leverancier die we in slowfeed netten geven. Daarnaast gaf ik elke dag twee handjes luzerne, handje muesli met half cupje force van Marstall. Omdat hij ging schuren in mei toen ze het gras opgingen heb ik meteen een greenquard gekocht, en gestopt met muesli en force van Marstall. Binnen twee dagen was Aselt gestopt met schuren. Ik gaf nog wel twee handjes Luzerne.
Nu zei mijn instructrice waar ik elke week les van heb dat het handig is om wat brok bij te voeren voor de energie.
Ik rij 1x per week buiten, 2x per week bakwerk,daarnaast longeer ik 1x in de week en nu ook 2x per week lekker spelen en parelli oefeningen.
Vorig jaar winter was Aselt wel aan de magere kant (mijn marstall leverancier, op de manege waar ik groepsles had, enz nog veel meer mensen vonden hem te mager. Ik heb toen halve schep Havens brok bijgevoerd en muesli op aanraden van fjordenforum) Hij had ook heel weinig energie tijdens de groepslessen bij de manege. Hij was ook niet geschoren hoor en stond niet onder een dek.
Maar sinds Aselt vanaf april meer ruwvoer krijgt bij mijn vriendin, vind ik hem dus niet meer mager en daar zou hij toch genoeg energie uit moeten krijgen? Je voert toch meer ruwvoer dan en juist niet extra brok?
Zal ik weer brok bijvoeren?
Bladwijzers