Vorige week vond ik bij puur toeval (ik zag in een weiland waar ik langs reed nieuwe stallen gebouwd worden) de misschien wel perfecte stalling voor mijn paard!!! Het gaat om uitloop buitenboxen (3x3 m) met een uitloop prive paddock van 3 bij 9 meter per paard!!! In de buurt van Gouda en dus echt uniek voor de Randstad. Daarnaast is er in de zomer 24/7 weidegang (helaas niet in winter) en zijn er in de omgeving voldoende buitenrij mogelijkheden. Alles zit momenteel nog in de bouwfase in zal rond maart volgend jaar klaar zijn.Ik heb me direct als optie ingeschreven in een mooi liggende stal en ga het voor 99,9% zeker doen. (nu staat mijn paard in een standaard pensionstalling in een binnenbox met helaas maar 3 uur weidegang per dag, 6 uur met een vriendje in wei. Niet genoeg naar mijn zin)
Mijn vraag is echter de volgende: De verzorging is erg basis, zelf uitmesten (geen probleem) en maar twee keer voeren per dag. Het gaat hierbij om de brokjes. De stal is 15 minuten rijden van mijn huis en dus zal ik er hooguit twee keer per dag heen kunnen gaan. Mijn vraag is nu, hoe zou ik dat kunnen doen met voeren zodat mijn paard voldoende voer verspreid over de dag in de winter krijgt? (Zomers staat ie dan op het land dus dat is geen probleem) Ik ga er vanuit dat de pensionklanten onderling voor elkaar gaan voeren maar stel dat je het wel alleen moet gaan doen, hoe kan ik dit oplossen? Mag een paard onbeperkt ruwvoer of eet ie dat achter elkaar op? Bestaan er voerbakken die op vaste tijden open gaan of zo? Ik heb nu mijn paard vijf maanden en weet dus nog steeds niet alles over paarden hoewel de afgelopen maanden een spoedcursus paardhouden geweest zijn Heel graag tips hoe ik dit kan aanpakken.......
Bladwijzers