Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Houding bij eten uit een hooinet

  1. #1
    Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    454
    Dagboek Berichten
    5

    Houding bij eten uit een hooinet

    Hallo,

    Sinds deze maand voer ik mijn shetlanders bij met hooi, ik gebruik hiervoor een fijnmazig hooinet. Deze hangt nu aan een balk bovenin de schuilstal. Ze eten dus niet met de neus op de grond maar trekken op ongeveer hoofdhoogte (soms boven of onder hoofdhoogte) het hooi uit het net. Als ik eerlijk ben ziet het er niet heel comfortabel uit. Ik ben daarom wel benieuwd of iemand weet of dit wel een goede houding is om te eten of dat er andere/betere opties zijn.

    Groetjes Eline

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Houding bij eten uit een hooinet

    Wat jij nu noemt, was voor mij de reden om mijn paard hooi uit een bak met een rooster er op te gaan geven en niet uit een net. Geen stof in de ogen en een natuurlijke houding. Of het op de lange duur kwaad kan weet ik niet, maar voor mijn eigen gemoedsrust voelt dit een stuk beter
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Houding bij eten uit een hooinet

    Heb je geen optie om het net lager te hangen , net boven de grond dan benader je een natuurlijke houding veel meer.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Houding bij eten uit een hooinet

    Ik heb zelf 1 net in de schuilstal hangen, de rest hangt gewoon aan het hek, dus lager.
    Ondertussen meer geprobeerd qua slowfeeders. Maar een bak hier geeft problemen met de buren omdat ze die omkiepen.
    Qua houding heb ik nooit gemerkt dat het problemen geeft. Maar die gekke pony's hier eten ook helemaal schuin onder stroomdraadjes en tussen hek door gras. Dus zijn niet anders gewend.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5

    Re:Houding bij eten uit een hooinet

    Op hoofdhoogte is geen goede eethouding nee, zowel voor de nek, het kaakgewricht en de kiezen (die op die manier anders over elkaar glijden) niet. Ik heb daarom de hooinetten altijd tot op de grond hangen. Zou ik wel even controleren of je hooinetten fijnmazig genoeg zijn dat er geen shetten hoefjes door passen, maar zo niet, netten lekker omlaag halen zou ik zeggen
    Surrender to fun!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •