Het klinkt haast onwerkelijk, maar het is toch echt zo.
Mijn fjord is een moeilijke eter.
Gras en hooi gaat er prima in, eet hij ook graag en met mondenvol! Helaas is dat niet voldoende voor hem, hij heeft echt aanvulling nodig in de vorm van een vitaminebrokje en, zeker in de winter, van muesli/structuurvoer omdat hij dan niet genoeg kan halen uit het gras en het hooi dat hij krijgt.
Die vitaminebrokjes eet hij al niet zonder dat ik het meng met iets, en zonder bijvoeren valt hij veel teveel af in de winter.
Op veel muesli's reageert hij als een kind dat een zak m&m's heeft leeggegeten, vreselijk drammerige energiepieken en heel snel de pijp leeg. Dat is net niks zeg maar.
Structuurvoer als Fibra en Agrobs doet hij het fysiek fantastisch op! Maar na een tijdje weigert hij het nog te eten, en raakt het daarna ook niet meer aan. Fibra was een jaar lang geweldig, maar ook dat eet hij niet meer. Care4life kijkt hij niet eens naar, dat is nooit eetbaar geweest volgens hem, hetzelfde geldt voor het hele assortiment van Agrobs (wiesencobs en dergelijke). Havens heeft ook zo'n grasmix die hij niet moet.
Dodson&Horrell leisure mix (muesli) was mijn laatste aankoop, maar wordt na 1,5 zak ook alweer argwanend naar gekeken en gaat nog maar lastig naar binnen.
Er is overigens echt niets mis met hem. Het is een energiek en blij paard, zit goed in z'n vel. Laatst nog helemaal gecheckt door een DA. Hij eet vanalles heel erg graag, alleen de dingen die ik graag zou willen dat hij eet lijkt hij niet te lusten.
Heeft iemand misschien tips?
Graag iets dat ik online kan bestellen. Prijs is niet zo belangrijk, ik vind het echt niet erg om meer te betalen voor voer dat goed is en dat meneer lust
Bladwijzers