Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Middel tegen stress bij vuurwerk

Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010

Middel tegen stress bij vuurwerk

Mijn 6 jarige Haflinger is nogal angstig voor vuurwerk ,mijn wei ligt tegen een woonwijk aan ,waar in de nacht van oud op nieuw nogal uitbundig vuurwerk wordt afgestoken ,om het iets dragelijker voor hem te maken ,vroeg ik me af of iemand een kortdurend onschuldig middel weet,waarvan hij wat Rustiger wordt .

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Re:Middel tegen stress bij voorwerk

Allereerst; wat fijn dat je hem wil verdoven . Aan de situatie kan je niets doen, desensibiliseren ook niet dus gewoon de situatie zo dragelijk mogelijk maken en een roesje toedienen. Bij de plaatselijke ruitersportzaak kan je vragen naar een middeltje, of ibj de dierenarts. Uit m'n hoofd zou ik zeggen tranquigel, volgens mij heet het goedje wat we in de kast hebben voor noodgevallen zo.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    30
    Dagboek Berichten
    41

Bachbloesems: Rescue remedie Dit is iets heel algemeen, zeker niet schadelijk, en kan volgens mij ook wel goed werken bij vuurwerk.
    En er bij blijven en zelf rustig zijn! En je kan hem veel hooi geven zodat hij lekker kan knabbelen als afleiding.

Staat hij alleen? Andere paarden die minder bang zijn kunnen ook een hele goede invloed hebben he.
    Take the time it takes, so it takes less time.

Aangemeld
    Jul 2010

Bach bloesem heeft bij hem helaas niet veel effect ,bij hem staat zijn maatje van 21 die de rust zelf is en vanaf 11 uur s'avonds zijn we op de wei ,vanaf morgen loop ik regelmatig door de wei met trekrotjes ed om hem enigszins voor te bereiden

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Middel tegen stress bij vuurwerk

Bach Rescue heb ik weleens gedaan, wel regelmatig en ruim op tijd beginnen.
    Maar vorig jaar al niet.
    Als je iets wilt gebruiken zou ik met een dierenarts overleggen. Er zijn namelijk middelen die niet verstandig zijn om te gebruiken.
    Gewoon sedatie zou ik niet gebruiken omdat dit tegengesteld effect kan hebben.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Van Phytonics is er ook een middel strezz heet het geloof ik, misschien even op hun site kijken. Maar weet niet of dat voldoende is, maar idd nadeel van' echt verdoven" kan idd zijn dat ze daar erg angstig van worden omdat ze dan niets meer kunnen als je snapt wat ik bedoel.

Ik zou al een paar dagen van tevoren beginnen met middelen als "stress'of rescue remedie oid.

Succes,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Misschien zijn oordoppen een optie? Heb het zelf nog nooit geprobeerd.
    Tenminste als de angst komt van het lawaai.
    Met verdoven heb ik zelf niet zo'n fijne ervaringen (hond) leverde nog véél meer stress en angst op, doe ik nooit meer.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Die oordoppen is denk ik wel een idee, ik merkte dat Whoopie veel rustiger of bijna niet reageerde op vrachtverkeer toen ik met zo,n oornetje reed ivm de vliegen. Je zou zo,n oornetje kunnen kopen en dan nog vette watten in de oren doen, doen ze geloof ik ook bij renpaarden. Dat weet Ans wel hier van het forum.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Gelukkig is een hond een heel andere diersoort Een gewone verdoving zoals je haalt bij de ruitersportzaak haalt gewoon de scherpe kantjes van de situatie en dat lijkt me in dit geval heel savvy
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb weleens een paard van zo'n sedatie (Tranquigel) heel gevaarlijk zien worden toen de angst echt teveel werd.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Jul 2010

Tja blijft toch lastig om het juiste middel te kiezen , klinkt misschien raar maar vandaag werd er al aardig wat geknald zodat hij al een beetje kan wennen daar ben ik dan al wel weer blij mee,

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    19

Mijn zijn ook bang. Wico is onrustig, Takoda was vorig jaar opeens toch bang en mijn merrie twijfelt of er nog wel een wereld overblijft. Ik ga normaal naar ginds en voer ze op dat moment. Daardoor gaat Wico al snel eten belangrijker vinden, Takoda normaal ook en Natiya loopt daar dan rondjes rond en neemt af en toe een mondje hooi. Dit jaar hoop ik dat papa wil gaan, hij doet er moeilijk over. Mijn broer komt ook hier met zijn vriendin dus dat is mijn back up plan.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Aangemeld
    Jul 2010

Tot overmaat van ramp loopt hij sinds vanochtend ook nog kreupel links voor de hoef is warm verder niets aan het been te zien ,ik heb zo een vermoeden dat het een hoefzweer is gelukkig komt vanmiddag de hoefsmid ,is het dit niet dan komt de dierenarts kan dan gelijk iets rustgevendst voor het vuurwerk geven

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De knallen nemen hier in de omgeving ook toe richting de jaarwisseling. Maar de kakefonie van het eerste halfuur na 24.00....dat is op sommige plekken echt enorm....
    Zou nooit kiezen voor een sederent middel. De prikkels komen namelijk evengoed binnen (gehoor/zicht wordt niet uitgeschakeld) je ontneemt hem echter het vermogen om te reageren (om weg te lopen). Dat kan juist veel inwendige stress geven óf hij kan er doorheen knallen en dan heb je ook weer een probleem.
    Vind een vliegennetje met watje dan nog de beste optie. Ken een paard wat zich zonder niet laat scheren en mét wel (gevuld met watjes). Fijn dat je er bent om 'm in de gaten te houden, het is toch altijd spannend idd.
    Heb je niet een mogelijkheid om ze (tijdelijk) iets meer buiten het dorp te zetten?

Ben altijd weer blij als het regent met de jaarwisseling ....

Aangemeld
    Jul 2010

Zo ,we hebben het er weer heelhuids van af gebracht, uiteindelijk was een bak brok de beste afleiding Tja het blijven haflingers he
    Bedankt voor alle tips en een gelukkig nieuwjaar

Bladwijzers

Forum Rechten