Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: NH op een normale maneage

NH op een normale maneage

Hoi iedereen!

Ik vroeg me af (en hopelijk is het niet een hele hele domme vraag )
    of ik als ik met mijn,nu probleempaard,na een stevige NH-basis terug gewoon in mijn huidige "normale" maneage kan gaan lessen volgen?
    Mijn lesgeefster is paardvriendelijk en met veel geduld,maar niet te vergelijken met NH,waar de paarden steeds buiten kunnen en altijd ruwvoer tot hun beschikking hebben,en op de NH manier getraind word...

Ik zou dus,nadat ik bij NHlesgeefsters op een natuurlijke wijze heb leren omgaan met het paard,terug gewone lessen willen gaan volgen en gezellig de kampen meedoen op m'n huidige maneage,zou dit mogelijk zijn?
    De maneage is namelijk zowat als een tweede thuis voor mij...

Natuurlijk train ik mijn paard buiten de lessen en kampen gewoon lekker verder op de natural way

Is dit een goed of slecht idee,en waarom?

Alvast bedankt!

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:NH op een normale maneage

Wil je je paard daar dan ook weer stallen? Of blijft hij dan in de wei wonen en ga je er alleen heen voor de lessen?
    Dat laatste kan best. NH trainingsmethoden zijn een manier om met je paard om te gaan, een band te krijgen en je paard op te leiden, maar wat uiteindelijk je doel is, dressuur, springen, buitenritten maken enz dat staat daar los van. Dus als er op een leuke manier les gegeven wordt waarom niet?

Maar ik zou niet weer je paard zoals nu daar op stal zetten met alleen een paar uur per week op de paddock. Je hebt grote kans dat hij dan weer zuur wordt en de band met je paard weer slechter wordt.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Ja tuurlijk,dat bedoelde ik!
    Super!
    Dankjewel

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Natuurlijk kan dat! Als jij in het NH nieuwe kennis hebt opgedaan, zul je best uit de manegelessen kunnen filteren wat voor jou wel of niet werkt. Het enige is dat het zou kunnen dat je minder fijne dingen ziet gebeuren (als in NOT for the horse) en daar moet je wel mee om kunnen gaan.
    Maarre.. gezelligheid is ook belangrijk hè!

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    30
    Dagboek Berichten
    41

Ik denk ook dat dat zeker kan, maar ik denk dat de grote vraag is of je dat dan zelf nog zal willen :P
    Zoals Dunya zegt is het lastig om bepaalde dingen te zien gebeuren als je ondertussen wat meer weet over paardengedrag. Maar als het er bij jou echt allemaal zo paardvriendelijk aan toe gaat valt dat misschien allemaal nog mee. Je zal het gewoon dan allemaal wel zien, wat je wel/niet wil en kan. Er lijkt me in ieder geval vanalles mogelijk dus ik zou me daar zeker geen zorgen om maken!
    Take the time it takes, so it takes less time.

Oke,heel erg bedankt!
    Maar ik hoop dat dit niet het geval zal zijn...

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Ik ga met de anderen mee. Gewoon proberen want gezelligheid is heel veel waard!

Ik heb laatst weer eens les gehad op een manegepaard en ik moet zeggen dat de les zelf wel vriendelijk was maar dat het me toch heel erg stoorde hoe de paarden werden gehouden en vooral hoe weinig rekening er met de persoonlijkheid van de paarden rekening werd gehouden. Ondanks veel liefde van alle paardenmeisjes die er rond liepen waren het gewoon dingen die moesten doen wat je zei en klaar. Paarden weg zien schrikken van zadels en hoofdstellen(mijn lespaard hing zich bijna op want er was me niet verteld dat je haar los moest zetten als je het hoofdstel om ging doen).
    Ik ga dus niet meer graag op een manege lessen. Maar ik heb wel hele fijne herinneringen aan mijn manegetijd. Lekker lang kletsen in de stallen, napraten na de les, in een deuk op je paard omdat er iets leuks in de les gebeurd. Heerlijk!

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben!

Bladwijzers

Forum Rechten