Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: Longeren.

Re:Longeren.

Ik hoor wel heel veel inderdaad over liesbeth..
    Ik ga is zoeken of zij in de buurt komt.

Ik wou vandaag longeren in de bak, maar de bodem is zo soppig dat het te zwaar is voor nicky.
    En de wei heeft er ook behoorlijk onder te leiden

Ik heb haar een bericht gestuurd. Ben benieuwd wanneer ik wat terug krijg.

Wij hebben les gehad van Natasja Hoogvliet. Niet een natrual maar wel iemand die openstaat voor natrual en andere benadering. Tijdens kamp hebben we les gehad van haar en iedereen was zeer tevreden over haar. Ze geeft longeer, dubbel longe, dressuur, spring en men les. Maar haar eigen passie ligt bij de dressuur kant. Ze zit bij jou om de hoek en is niet duur. Als je belang er bij hebt hoor ik het wel en stuur ik je haar tel nr.
    www.niettevermijden.com

Heeft ze ook een mail adres zodat ik haar wat vragen kan stellen ?
    Als dat niet. Wil ik wel haar nummer.
    Klinkt iig positief !

Ga het fff navragen
    www.niettevermijden.com

https://www.facebook.com/johnennatasja.hoogvliet

De rest stuur ik ff via de mail.
    www.niettevermijden.com

Nou ik heb vandaag enorm mijn best gedaan. Of eigenlijk nicky.
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb geprobeerd met de micklem deze keer. Om te zien wat het ons zou opleveren.

Foto links onder is beetje haar houding.
    En recht en links boven is wat ik kreeg na wat frummelen.

Goed te zien dat je weer wat met Nicky mag opbouwen

Hulpteugels zou ik inderdaad weglaten en gewoon fijn met je kaptoom en longeerlijn oefenen.
    Vanuit de academische rijkunst werken we meestal eerst aan de volte aan de hand waarbij de LVO in de gaten wordt gehouden.
    L = correcte lengtebuiging
    V = voorwaarts neerwaartse houding (probeer niet te diep omdat ze dan teveel op de voorhand komen)
    O = ondertreden van binnenachterbeen onder het zwaartepunt

Zodra dat in orde is terwijl je naast de schouder van je paard loopt, kun je de afstand wat gaan vergroten.
    Zo leert het paard om ook op afstand op de correcte manier te lopen en dat ZONDER HULPTEUGELS

Misschien heb je er wat aan...
    equinespirit.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.spirit
    Goed te zien dat je weer wat met Nicky mag opbouwen

Hulpteugels zou ik inderdaad weglaten en gewoon fijn met je kaptoom en longeerlijn oefenen.
    Vanuit de academische rijkunst werken we meestal eerst aan de volte aan de hand waarbij de LVO in de gaten wordt gehouden.
    L = correcte lengtebuiging
    V = voorwaarts neerwaartse houding (probeer niet te diep omdat ze dan teveel op de voorhand komen)
    O = ondertreden van binnenachterbeen onder het zwaartepunt

Zodra dat in orde is terwijl je naast de schouder van je paard loopt, kun je de afstand wat gaan vergroten.
    Zo leert het paard om ook op afstand op de correcte manier te lopen en dat ZONDER HULPTEUGELS

Misschien heb je er wat aan...
    Wat en hoe doe ik dan als ik naast haar loop, want meestal hoe dichter ik bij haar loop.
    Hoe minder serieus zij mij neemt
    Zoals op de foto dat zijn echt mini momenten, want ze wisselt de hele tijd van hoog naar laag.
    Ze is wel slim, want na 3 x belonen voor laag en lang lopen. Ging ze het meer doen.
    Maar de tijd was alweer om

Morgen mag ze mee op wandeling. Rondje iets groter maken.

Dat is dan misschien een respect issue...

In het begin is het normaal dat ze niet één positie constant vast kunnen houden, heeft ook met banden en spieren te maken.
    Veel wisselen in linksom en rechtsom is sowieso een aanrader.

Over het hoe en wat, dat gaat wat ver om dat hier helemaal te beschrijven.
    Wat je wel kan doen is het gratis ebook van Marijke opvragen. Kan via http://www.paardenbegrijpen.nl/acade...sche-rijkunst/
    Vanaf pagina 10 staat uitgelegd wat ik bedoel.

Succes in ieder geval!
    equinespirit.nl

nicky maakt graag contact met mij. Ik heb het inmiddels naast me neer gelegd.
    Ze is verder perfect.

Ik ga er is naar kijken.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Nou dat ziet er al goed uit vind ik , wat vind je zelf, gaat ze ook lekker lopen briezen. Als je dit zo een beetje uit kunt bouwen dan ben je al lekker bezig en kun je later nog wat met de houding gaan spelen. Het lijkt alsof ze haar hoofd een beetje kantelt, zou dat kunnen komen omdat de gesp op haar neus zit?
    Mooi om te zien hoe ze op je gefocust is.(oortjes)
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Uh ja wat vind ik zelf.

ik vind het heel moeilijk. Iets waar ik me werkelijk nooit in verdiept hebt.
    En nu ineens MOET kunnen althans zo voelt het. Ik ben degene die nicky moet helpen.

Ze heeft wel heel veel focus, ze gaat idd wel briesen al vrij gauw. Erg knap vind ik het.
    Stal eigenaar vond dat ze ook lekker swingde vandaag.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Leuk toch weer een nieuwe leerweg zeg maar, er is idd veel te zien en te lezen op het internet, Marijke de Jong heeft idd ook heel veel duidelijke info, er zijn nu eenmaal verschillende manieren en je moet zelf kijken wat jij belangrijk vind en wat voor jullie werkt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Leuk toch weer een nieuwe leerweg zeg maar, er is idd veel te zien en te lezen op het internet, Marijke de Jong heeft idd ook heel veel duidelijke info, er zijn nu eenmaal verschillende manieren en je moet zelf kijken wat jij belangrijk vind en wat voor jullie werkt.
    Ik heb het e book gedownload. Daar staan leuke dingen tussen.
    Onze bak is alleen niet zo mee werkend dat ik de hele tijd rond kan lopen. Of ik moet drek tot aan mijn oren willen
    Hopelijk blijft de droogte en droogt de bak op..

Even toegevoegd.

jij had het over scheef hoofd. Dat viel me net pas op.
    Heel iets inderdaad. Zou dit komen door de zware clip ?
    Ik kan nog wel wat anders maken, zogenoemd dan ons eigen longeer touw
    met een minder zwaar clipje.

Omdat ik heel trots ben op nicky.
    Vandaag geprobeerd met halster, ik merk weinig verschil
    Enige wat ze soms deed was wild zwaaien met dr hoofd. Maar dit was meer van blijheid.
    Was een zeer kort moment, paar keer linksom paar keer rechtsom. Daarna gingen we wandelen.
    En zonder deken longeren, was wind stil & warm

Bladwijzers

Forum Rechten