Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: Bitloos mennen, welk hoofdstel

  1. #31

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Geen ervaring met bitloos mennen,. ben nooit verder gekomen dan bitloos slepen, en dat liep slecht af.

    Het zijn mijn ding niet zijn, ik vind bit & karretje dan veel fijner klinken

    Ik vind het filmpje wel knap. (kan iets subtieler) maar de meeste menners rijden toch wel zo (wat ik ooit gezien heb)
    Want mennen in vaardigheid gaat knetter snel. En als je niet rap bent, ben je de pionnen al voorbij.
    En dan maar niet over de cross te spreken

  2. #32

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Maar is alleen bitloos mennen NH?
    www.niettevermijden.com

  3. #33
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Wat mij betreft niet, maar het ging hier over bitloos mennen vandaar.
    Ik ken veel menners die heel netjes rondsturen, maat ik denk dat mensen daar weinig aan zien wat het NH maakt.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #34

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Maar is alleen bitloos mennen NH?
    Nou wat mij betreft inderdaad niet !
    En daarbij, voor niet al te lange tijd terug was rijden met bit ook niet echt een ding van hier.
    En dat kan nu ook.

  5. #35

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Ja het topic heeft zich een beetje in twee delen opgedeeld. Maar ik zie het bit niet als NH of normal. De weg er naar toe die maakt dat het NH is. En een heel belangrijk deel vind ik het lezen tijdens het mennen. Ik heb goede menners gezien die in een paniek situatie's fantastisch handelde echter als het paard gelezen hadden was de situatie nooit ontstaan. Denk dat je er best wat mee kan op de equiday alleen ga de juiste persoon maar vinden. Ik ken ze nog niet.

    Overigens mennen wij Maaike met bit en oogkleppen omdat ze dan fijn loopt, odet alleen met bit zonder oogkleppen en Whinney bitloos en oogkleploos. Ik zie totaal geen meerwaarde in bitloos mennen of met bit mennen. Ik kies dat duidelijk wat voor het paard aangenamer is. Dat maakt het voor mij NH.

    www.niettevermijden.com

  6. #36
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Overigens mennen wij Maaike met bit en oogkleppen omdat ze dan fijn loopt, odet alleen met bit zonder oogkleppen en Whinney bitloos en oogkleploos. Ik zie totaal geen meerwaarde in bitloos mennen of met bit mennen. Ik kies dat duidelijk wat voor het paard aangenamer is. Dat maakt het voor mij NH.
    Dat klinkt best fijn ja, dat je bij elk paard persoonlijk kijkt wat het beste gaat.

    Ik durfde het eerst al niet te zeggen maar ik vind het filmpje ook echt niet fijn Ik voel me er slecht bij. En als je zegt "ja maar voor die dingen kan je niet anders", wel, moet je die dingen dan wel willen doen met je paarden?

    Nh gaat over communicatie, en dan liefst zo licht mogelijk, en for the horse. Als dat betekent dat je met een bit moet rijden en daardoor lekker licht kan sturen, geen probleem. Maar als het zonder bit kan, waarom niet? Geloof me, ik was echt niet zo'n voorstander, ik vond het een heel eng idee. Maar ik heb net mijn eerste 2 bitloze menritjes achter de rug en die gingen geweldig fijn
    Take the time it takes, so it takes less time.

  7. #37

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie

    Ik durfde het eerst al niet te zeggen maar ik vind het filmpje ook echt niet fijn Ik voel me er slecht bij. En als je zegt "ja maar voor die dingen kan je niet anders", wel, moet je die dingen dan wel willen doen met je paarden?

    Nh gaat over communicatie, en dan liefst zo licht mogelijk, en for the horse. Als dat betekent dat je met een bit moet rijden en daardoor lekker licht kan sturen, geen probleem. Maar als het zonder bit kan, waarom niet? Geloof me, ik was echt niet zo'n voorstander, ik vond het een heel eng idee. Maar ik heb net mijn eerste 2 bitloze menritjes achter de rug en die gingen geweldig fijn
    Je beschrijft precies wat ik bedoel Marie.
    Daarom ben ik vrij kritisch over de grote van de rij omgeving. Hoe kleiner de ruimte hoe meer je "dwingend" gaat werken.
    Mijn voorkeur heeft dan ook iets leuks laten zien waar mensen graag naar kijken en tevens iets van leren.
    Zo iets van kijk zo kan het ook. En let eens hier of daar op, zoals de signalen van het paard en waarom deze signalen ontstaan en hoe je dit kan voorkomen.


  8. #38
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    Er zit veel verschil tussen menners, ik heb nu alleen even snel twee filmpjes gepakt voor het bakformaat.
    Zelf vind ik het erg jammer dat er op Equiday niets is wat met mennen te maken heeft.
    Maar ik besef me ook wel dat het lastig is echt wat te kunnen laten zien.
    Ik kom zeer veel op menwedstrijden. Denk dat je haast altijd wel meer ziet dan bij een ruiter. Logisch, je zit op veel grotere afstand.
    En sja, er zijn maar enkele rijders waarbij ik mij echt omdraai omdat ik ze naar vind rijden.
    Zelf ben ik groom in zulke wedstrijden en de pony die wij meehebben gaat altijd blij mee. Is zelfs heel enthousiast, veel meer dan met een dressuurproef bijvoorbeeld. Maar dat is een hele andere discussie die we hier niet moeten voeren denk.

    Ik ben overigens niet perse tegen bitloos, maar zelf hang ik er toch gewoon een bitje in.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #39

    Re:Bitloos mennen, welk hoofdstel

    hey meis je wordt niet persoonlijk aangevallen hoor!!
    Gewoon even een praatje over welk beeld er gevormd zou moeten worden op de equiday. Wat wil je laten zien en waarom, wat zouden mensen willen zien en is daar ruimte voor. Past het in het geheel, geeft het de info die men zoekt enz...enz...
    Een menner vinden die naar dit soort evenementen wil komen is niet altijd even makkelijk te vinden.
    De meeste mensen die ik ken en bitloos mennen houden dat liever thuis in eigen omgeving. De gene die zo af en toe nog wel eens een demo deed is er mee opgehouden en andere die het wel zouden willen doen wonen te ver weg.
    o ja of ze hebben een kleinere pony

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •