Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Wanneer zit een touwhalster goed?

  1. #1
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Wanneer zit een touwhalster goed?

    Eigenlijk ben ik benieuwd naar jullie mening.
    Op Bokt zag ik een plaatje langs komen.

    Zo zou het horen te zitten. Zelf heb ik ernaar gekeken, maar ik kan niet wennen aan het beeld.
    En zo achter de kaak blijft alleen zitten als je hem redelijk strak doet volgens mij en dat lijkt mij helemaal niet fijn.
    Maar benieuwd naar hoe jullie mening is?
    Zelf heb ik ze gewoon over de kaak heen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  2. #2

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik doe het halster zover mogelijk naar achteren.
    Achter de kaak blijft hij niet eens zitten, bij mij hangt die er altijd overheen

    Zo zit hij meestl bij sophie, als ik hem helemaal hoog moet doen bij de jeuk beenderen.
    Dat zit zo raar.

  3. #3
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Hier ook over de kaak heen, en de neus heb ik nog een heel stuk losser dan op het plaatje. Ik vraag me af wie iets dergelijks "voorschrijft" en welke autoriteit deze persoon zichzelf toedicht
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik trek me er weinig van aan, maar was toch wel benieuwd hoe anderen erover denken.


    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik probeer de halster bij het aandoen eigenlijk al altijd tot over de kaak te halen. Als ik hem dan vast doe komt die precies goed uit, want dan zakt die nog tot ongeveer hetzelfde als op jullie foto's, op de kaak dus. Volgens mij zeggen ze bij Parelli ook altijd dat je hem tot achter de kaak moet halen in filmpjes over halsteren, maar als je ze ziet spelen zit hij ook altijd op de kaak volgens mij.

    Ik denk inderdaad dat als je hem achter de kaak wil houden je hem veel te strak moet knopen, en bovendien gaat dat niet altijd. Bij Sofie zou dat gewoon niet lukken omdat de neusriem niet verder omhoog kan. Bij haar zit de neusriem (of dus eigenlijk vanonder aan de knoop) vrij strak omdat ze gewoon wel een behoorlijke omtrek heeft daar. Typisch haflinger lijkt me! Ze zitten bij elk ras een beetje anders toch?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  6. #6

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Wat je op het plaatje ziet, is dat deel B ook langer is dan bij ons op de foto.
    Dan heb je natuurlijk meer kans dat hij achter de kaak blijft zitten.
    Omdat denk ik dat het neus gedeelte ervoor zorgt dat het geheel weer zakt.

  7. #7
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    parelli, maakt hem "passend" achter de kaak. Zodat het, naar mijn idee, niet te laag gaat hangen als je uiteindelijk de knoop legt. Want soms zakt het halster inderdaad nog een stuk. Ik vind op het plaatje de knopen tegen de jukbeenderen aankomen. En dat zou toch 2 vingers eronder moeten zijn?

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik vind die hele losse neusriemen en dat geslinger van die clip niks, dus ik bestel standaard met een kleinere neusomvang. Verder hier ook gewoon over de kaak, maar wel dus zo in verhouding dat neit de kaak strakstrekt in zo'n V-vorm en de neusriem los bungelt.
    Het gekke blijft dat halsters van sommige merken met exact dezelfde afemtingen fijner blijven zitten en passen hier dan anderen

  9. #9

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ik vind die hele losse neusriemen en dat geslinger van die clip niks, dus ik bestel standaard met een kleinere neusomvang. Verder hier ook gewoon over de kaak, maar wel dus zo in verhouding dat neit de kaak strakstrekt in zo'n V-vorm en de neusriem los bungelt.
    Het gekke blijft dat halsters van sommige merken met exact dezelfde afemtingen fijner blijven zitten en passen hier dan anderen
    Heb jij een foto van hoe hij dan zit.?
    Halsters rekken ook enorm, heb vorig week een nieuwe geknoopt voor sophie. En die zit een stuk prettiger.

  10. #10
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ga ik even maken morgen

  11. #11
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik heb het zo zitten...als hij bij falcon te laag zit heb ik geen goed contact.


    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  12. #12
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik heb m'n halster graag wat meer omsloten bij de neus, afhankelijk van het halster ligt het dan in de kaak of op de kaak.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Zoals op het eerste plaatje is het lastig om een standaard maat halster goed passend te krijgen op verschillende typen paarden. Je hebt namelijk geen mogelijkheid om de hoogte waarop de neusriem ligt aan te passen, wat je wel hebt wanneer je een ruimere keelriem hebt.

    @Ans: Volgens mij komt het plaatje uit een Amerikaans boek over touwhalsters knopen.

    Ik kan me wel voorstellen dat je bij een ander type gebruik van het halster het ook 'anders' geknoopt wil hebben. Op deze manier vastgeknoopt is er veel meer druk aan de 'achterkant' van het hoofd, wanneer je paard trekt. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat paarden hier minder in gaan 'hangen' wat wellicht praktisch is bij bepaalde vormen van training.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Diegene die het plaatste op bokt gaf als reden dat je dan het halster niet van een paard zijn hoofd kan trekken, op de andere manier zou dat wel kunnen..
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  15. #15

    Re:Wanneer zit een touwhalster goed?

    Ik heb mijn halsters als we aan het werk gaan meestal wel redelijk strak/hoog zitten, maar niet zo extreem als de keelriem op het plaatje. Wel de keelriem wat hoger als die dyonne laat zien. Maar ik heb ook een pony met een kort hoofd dus dat is niet zo moeilijk. Alleen borstelen of uit de wei halen zit hij wel vaak losser.
    Degene die dit plaatje regelmatig op bokt plaatst neem ik niet al te serieus met dit onderwerp, die vind ook dat een zelf geknoopt halster nooit zo goed kan passen als een 'echte' gekochte. lijkt me als je weet hoe het moet je een halster zelf juist beter op maat kan maken voor het betreffende ponyhoofd.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •