Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Ervaring met boomloze zadels.

  1. #16
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik heb jaren gereden met een Freeform wave. Niet zo'n brede zit als bv Barefoot. Barefoot zijn we ooit mee begonnen maar daar zat ik te breed in. Ondertussen heel wat gepast want het nadeel van de Freeform wave vond ik weer dat ik zelf heel erg weinig steun had. Freeform met kniewrong vond ik uiteindelijk niet prettig, te ver van paard af met mijn benen.
    Startrekk comfort: lag op Moon niet goed, klapperde. Zat heerlijk.
    Startrekk espaniola: zat ik niet lekker in, veel te rond, zijwaarts instabiel.
    Trekker: zat lekker maar kussens drukten teveel op Moon's schouders.

    Skyriding in België heeft een here uitgebreid assortiment. Bert maakt geregeld ook een rondje in Nederland. Hij is heel aardig, geeft een hele goede service, heeft diverse testmodellen en is goed. Echt een aanrader! Ook goede ervaringen met Equimaro, maar die hebben minder modellen.

    Edit: spelfout verwijderd
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #17
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik ben ontzettend blij met mijn boomloze zadels.
    Maar ik denk dat je vraag wel heel breed is. 'Boomloze zadels' zijn er tegenwoordig in zoveel varianten, met zoveel mogelijkheden... je kunt ze niet over één kam scheren. Net zoals je in 'boomzadels' niet kunt generaliseren, omdat een westernzadel gewoon anders is dan een engels zadel, om maar wat te noemen.
    Drukverdeling is een vaakgenoemd punt bij boomloos natuurlijk, maar net zo goed bij boomzadels, alleen lijkt het daar 'meer geaccepteerd' te zijn.

    Hidalgo zadels zijn heel anders dan Barefoot zadels, zit ook voor jezelf heel anders.
    De barefoots zijn door de jaren heen ook heel erg veranderd, en het verschil tussen de modellen is groot.Ik krijg bijvoorbeeld zere liezen op de london, maar niet op andere modellen.

    Hidalgo vind ik zelf heerlijk, maar paard had er op langere termijn twijfels over. Tjah.

    Trekker heb ik minder goede ervaringen mee. Idee was mooi, maar ik vond de kussens snel minder stevig worden. Ik heb er echt problemen mee gehad.
    Startrekks heb ik in handen gehad, net als Deubers. Ik vind vooral die héle dure heel mooi voelen, maar er hangt wel een prijskaartje aan.

    Ik ben nu heel erg blij met mijn barefoot. Zo blij dat er volgende week een tweede komt





  3. #18
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Nu ik toch over mijn Trekker aan het vertellen ben (in een ander topic) ga ik hier nog even verder!
    Ik heb sinds deze zomer een Trekker Luxus, van Skyriding. Inderdaad erg vriendelijke man! En ik was erg blij met het zadel. Ik heb er een schaapje op en zeker dan zit het erg fijn! Alleen denk ik persoonlijk dat ik toch nog niet genoeg zadels geprobeerd heb en daarbij bewust op mijn zit gelet heb, waardoor ik denk dat er kans is dat ik er toch niet zo goed in zit. (hoewel ik nu denk van wel, kan je nog volgen? ) Misschien als ik eerst een tijdje nog wat andere dingen zou proberen en dan opnieuw met de Trekker zou rijden ik hem eigenlijk toch niet fijn vind. Ik weet het niet. Oh en Trekker is dus inderdaad semi-boomloos!

    Deze avond is het opnieuw door iemand anders gepast, en volgens hem is het wel niet zo geschikt voor brede paarden. Ik heb het in mijn geval over een vrij brede haflinger (als het je iets zegt, van Wintec heeft ze de witte boom). Het kan wel net op een bepaalde stand, maar het drukt eigenlijk te veel op de schouders. En als hij het dan helemaal breed zet (met dat schroefje waarmee je de breedte een beetje kan aanpassen) dan valt het zadel bij wijze van spreke naar voren. Het zwaartepunt zit dan helemaal van voor ipv netjes in het midden/vanachter ergens. Ze zijn dus wat geschikter voor iets smallere paarden!
    Hij gaf nog als tip dat je dit wel kan oplossen met de Parelli pad eronder. Gewoon veel te breed maken en dan verder aanpassen met die pad. Maar ja, dat vind ik persoonlijk wel een beetje gek!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #19
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Hihi Marie, witte boom is toch helemaal niet zo breed. Wonder heeft zelfs 1 of 2 maten groter gehad.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #20
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Hihi Marie, witte boom is toch helemaal niet zo breed. Wonder heeft zelfs 1 of 2 maten groter gehad.
    Ik bedoel ook niet dat ze suuper breed is hoor Maar de witte boom is wel al de breedste die je kan hebben bij de "klassieke zadels" van Wintec, tenzij je de Wide koopt, dus echt smal is ze ook niet he!
    In ieder geval is ze eigenlijk al wat te breed om de Trekker Luxus echt mooi te laten passen voor haar.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  6. #21
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Moon is ook breed en had precies het probleem met de Trekker dat jij nu beschrijft Marie. . Teveel druk bij de schouders en maak je hem dan breder dan kiept ie voorover, met als gevolg nog meer druk daar.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  7. #22
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik ben heel erg blij met alle uitgebreide antwoorden, bedankt alvast!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #23
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik heb mijn paarden ook altijd met een Wintec met witte boom "opgezadeld", en dan de Theraflex pad eronder om de boel op maat te maken. Wintec kussens zijn ook lucht gevuld. Maar eigenlijk is dit volkomen off topic , sorry!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #24
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik rij al drie jaar heel fijn en goed met de Startrekk Comfort (shorty). Hij zit fijn, je moet je bewust zijn van je zit en houding, ik heb het idee dat ik meer contact heb met Cos dan een gewoon (boom)zadel. Enige nadeel dat ik van verzinnen is dat hij voor sprongetjes (die ik bijna niet doe, heel soms maar) niet geschikt is.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  10. #25
    Actief Forumlid anne_bento's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    37
    Berichten
    255
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik heb mijn pony ingereden met een Barefoot London. Vond het best een fijn zadel maar niet erg veel steun en ik bleef spierpijn houden van die brede zit op mijn toch wel brede (dikke ) haflinger.
    Daarna overgestapt op de boomloos Sensation. Super fijn zadel! Iets smallere en stevigere zit, en hij bleef perfect liggen op mijn haflinger!

    Heb nu een barebackpad van Christ, de premium plus met inlages. Voor mij niks anders meer dubbel dikke inlages eronder gedaan en stiekem beugels eraan gedaan. Mijn pony is nogal een miep die het snel laat weten als ze ergens last van heeft, maar van de week in de bak wat langer achter elkaar lichtgereden en ze liep heerlijk ontspannen met d'r neus over de grond, super fijn! Nu rij ik nog niet heel veel en heel lang dus is het voor mij prima, als ik zometeen langere ritten ga maken weet ik niet of dit een blijvende oplossing gaat zijn.

  11. #26
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Deze week de barefoot Cheyenne getest, dat word hem niet, te brede zit voor mij ergens halverwege de bovenbenen zit toch erg veel materiaal, ook lag het wat achterover en werd ik teveel in een "stoelzit"gezet. Jammer zou een betaalbare oplossing zijn voor de weinige ritjes die we maken.

    Ik denk dat ik de Hidalgo nog eens wil uitproberen, anders word het toch weer een boomzadel.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #27
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik ben op het moment heel erg tevreden over m'n Hidalgo Venice. Net als jij wil ik niet breed zitten, maar wel de flexibiliteit van boomloos. Voor Wick heb ik een Startrekk Dressuur type I (die bij Mera vandaan komt ), ook heerlijk. Wick is ook breed en rondgeribd, maar ik wil wel graag in een A-vorm zitten. Dan heb ik met beide zadels wel
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  13. #28
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Dat is goed om te horen Saar, probleem waar ik wel tegenaan loop met boomloos is vaak dat omdat Whoopie te weinig bespiering heeft achter de schouder de zadels daar ahw wat induiken, daar zal ik dan toch iets moeten met een aanpassing met een dekje denk ik zo. En ik ben benieuwd of mijn lange bovenbenen erin passen Dat is ook altijd lastig.

    Ik zal eens kijken of ik het boomloos zadel kan testen misschien kan ik het meenemen vanuit equiday.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #29
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Op Equiday heb ik even" proefgezeten" op de Hidalgozadels. Jammer genoeg zat er voor mij geen goed zadel bij, de venice had niet genoeg ruimte , de lepel van het zadel daar zat ik echt tegenaan, ik heb lange bovenbenen, de Spaanse zadels uitgeprobeerd en daarin kiepte ik naar voren met mijn bekken. Jammer hoor.

    Ik zit nog te dubben over een startrek staat momenteel ook te koop op boktmarkt, heb er in het verleden ooit een uitgeprobeerd, weet dat ik er zelf fijn in zat maar hij klapperde achter op de rug van Whoopie, misschien is daar wel iets aan te doen met de juiste boom/inlages. Ik zie dat dit zadel er ook met dikke kussens is , moet er dan nog steeds een dekje met inlages onder? Het is toch een gok om er maar zo een aan te schaffen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #30
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re:Ervaring met boomloze zadels.

    Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een StarTrekk Espaniola van Trekkingsaddles.

    Op het paard waar ik nu op rijd (smaller paard, met hogere schoft) heb ik echter dikkere inlages van memory foam nodig voor in mijn pad.

    Nou kan ik op hun site geen losse inlages te koop meer vinden, alleen nog complete Grandeurpads.
    Zoekmachines helpen me ook niet verder.
    Weet iemand waar ik losse inlages van memory foam kan vinden voor in mijn pad?

    Hoop dat jullie iets weten!
    Groetjes, Suzanne.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •