Oorspronkelijk Geplaatst door
whoopie
Het word verschillend gebruikt, ik weet idd van mensen wiens paard op de kliniek stond dat de paarden daar iedere ochtend een bakje lijnzaad met kokend water erover kregen en dit lieten ze dan 10 minuten staan, ik doe het zelf heel af en toe zo dan moet je het wel even afdekken.
Onze paarden krijgen altijd 3 keer per week gekookt lijnzaad maar het gaat mij ook vooral om het slijm wat zand mee kan nemen.
Lijnzaad bevat natuurlijk olie en zal daarom ook wel "dikmakend" kunnen zijn.
Maar ik neem aan dat je ook iets van brok geeft als je daar een beetje water over doet dan kun je er toch ook supplementen doordoen, zo geef ik Whoops op andere dagen ook haar poeder iets vochtig maken en even roeren, eet ze alles prima op.
Ik vraag mij af of de omega-oliën verdwijnen door het koken, ik krijg vaak complimenten dat Whoopie zo blinkt/goed in haar vacht zit.
Ik geef Whoopie en Britt allebei ongekookt dus een kleine mok(kook ik daarna), die van jou anders een klein kopje denk ik zo.
). Een handje over het voer is genoeg om te zorgen dat zand goed afgevoerd wordt
Ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen. Zand word vooral afgevoerd door het slijm wat vrijkomt door het koken.
Bladwijzers