De auto die kan trekken is er inmiddels en we gaan (Joepie, Joepie) komende maand ook kijken voor een 1.5 paardstrailer (zonder zadelkamer). Met de combinatie mag ik rijden met B-rijbewijs. Ik ben nu druk aan het oefenen met een oudere (lege) trailer en het gaat allszins heel redelijk! Recht achteruit gaat prima, gewoon rijden in het verkeerd ook. Wel nog moeite met haakse bochten achteruit maar daar wordt aan gewerkt! E-rijbewijs zit ook nog in de planning maar graag pas als ik wat meer "rij uren" erop heb zitten zodat ik het binnen een dag kan halen.
Doel van de trailer is om Cos te kunnen vervoeren naar lessen & workshops & TREC, maar ook om er lekker op uit te gaan met ons 2 of met vriendlief erbij. (Die zal de eerste maanden wel frequent meegesleept worden als ondersteuning, haha). Nu is mijn vraag eigenlijk wat jullie zoal op en om de trailer hebben om alles zo makkelijk mogelijk te maken bij vervoer/tripjes. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan hooinet, inklapbaar keukentrapje voor het opstijgen, zweetdeken, emmer voor drinken, hoes voor het zadel zodat de auto niet direct onder de haren zit , een poetstas met wat dingetjes dubbel (zweetmes, hoevenkrabber, standaard borstels) zodat ik niet mijn hele poetskist hoef mee te slepen als ik ergens heen ga, halstertouw etc.
Concreet vraag ik me af of jullie transportbeschermers gebruiken en waarom wel/niet? Met welk halster zetten jullie je paard vast in de trailer? Ik heb een leren halster maar ook een stalhalster, maakt dat verschil qua veiligheid etc?
Alle tips, ervaringen etc. zijn welkom!
Bladwijzers