Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: Tips gevraagd ivm aanschaf trailer

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re:Tips gevraagd ivm aanschaf trailer

dat zijn de plaatjes op het frame van de aanhanger voor de koppeling . Daar staan wat gegevens in geslagen zoals chassisnummer, gewicht, kogeldruk, en nog wat andere vage nummerreeksen waaraan de tuv af kan lezen wat de orgineel staat van het voertuig is en of het daarmee voldoet aan de eisen van zo'n voertuig en of het in orginele staat is.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ooooh dát!
    Die heb ik helemaal niet bekeken...
    Ik was ervan uit gegaan dat dat wel zou kloppen, aangezien er gewoon papieren en een kenteken bij de trailer zitten...

ahu-ahum...

En de trailer staat nu ook niet hier dus ik kan 'm niet checken...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmm er blijkt geen typeplaatje op te zitten, maar er staat wel een framenummer in het frame.
    Volgens de RDW (die manlief gebeld heeft) is dat plaatje ook alleen maar van belang bij de eerste toelating en heb je het daarna niet meer nodig, ook niet bij export.
    Dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Je hebt het niet nodig want van de meeste trailers zijn de standaart gegevens wel bekend. Al kan het dan even duren voordat ze de data vinden. Veel succes in elk geval!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zucht, de TÜV keurmeester vond dat plaatje dus wél nodig en het ontbreken ervan was het enige punt waarop de trailer afgekeurd werd. Wat een gezeik.
    Maar zo'n plaatje blijkt dus relatief simpel er alsnog op te zetten: je gaat naar een automaterialenzaak en je zoekt iemand die de juiste nummers er voor je in kan graveren. Dat mag je ook gewoon zelf doen, als je een graveermachine of van die stans-nummers zou hebben. Lekker nuttig dus, zo'n plaatje! Alle gegevens die erop staan, staan ook gewoon op je papieren en die moet je ook altijd bij je hebben. Dus wat het nut van dat ding is...???? Het was nog een heel gedoe om een graveermeneer te vinden, maar het is gelukt en nu is m'n trailer dus goedgekeurd.
    Nou nog aanmelden en een kentekenplaat aanschaffen en dan kan ik ermee karren.

En zo houd de duitse economie hun eigen economie staande. Ze houden elkaar allemaal aan het werk. maar eind goed al goed! jij kan weer rond karren.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, dat zeg je goed Amethist!
    Stelletje mafketels hier, die offiële instanties.

Maar goed, ik heb gisteren mijn eerste trailerrijles gehad (van manlief) enneh ik kan al heel goed vooruit rijden!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten