Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Parelli jonge hengst 2 jaar

  1. #1

    Parelli jonge hengst 2 jaar

    Ik zou graag beginnen met wat grondwerk met een jonge hengst van 2 jaar. Het is een brave hengst, maar hij begint zich te ontwikkelen en heeft de neiging van op m'n tenen te komen staan. Ik las ergens dat je best met een twee jarige niet achteruit laat lopen voor de gewrichten, klopt dat?

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Parelli jonge hengst 2 jaar

    Heb je zelf al Parelli-ervaring? Een jonge hengst is geen ideaal paard om mee te beginnen. Been there, done that
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3

    Re:Parelli jonge hengst 2 jaar

    Ik vond het heel prettig om Parelli als basis te gebruiken bij de opvoeding van mijn jonge hengsten.

    Hiermee had ik een kader voor mezelf hoe de dingen aan te pakken en kon ik het veilig en leuk houden.
    Ik deed geen heftige of ingewikkelde dingen maar ook in de basis als voetjes geven, meelopen etc. kon ik er wel veel mee.

  4. #4

    Re:Parelli jonge hengst 2 jaar

    Ik ben zelf op moment bezig met 1,5 jarige. merrie wel is waar.

    Die wel wat fatsoen en respect bij gebracht kon worden.
    Ik doe met haar de basis van de 7 games, geen moeilijke dingen.. En ik wandel regelmatig.

  5. #5

    Re:Parelli jonge hengst 2 jaar

    Ja, heb ervaring , is ondertussen m'n derde paardje die ik van o af aan moet mee beginnen en heb les gekregen van iemand hier op het forum voor m'n andere 3 merrie's. Toch, ik ga niet alleen beginnen, ga me laten begeleiden door Jarno Desmet (omdat ik gezien heb dat hij echt enorm respectvol omging met m'n merrie die toen nog erg gevoelig en defensief was to van alles).
    Is wel een enorm cool hengstje, een berber, bomproof, maja, 't is en blijft een hengst dus toch weer iets heel anders dan m'n merrie's.
    Ik vroeg me alleen af of een ik hem in achteruit mag zetten als hij te dicht komt, voor z'n gewrichtjes. Hij is enorm sociaal en gek op aandacht, maar naar mijn goesting komt hij te dicht bij me. Als ik hem achteruit duw, duwt hij tegen, dus ik wil er echt werk van maken om een soort veilige, vriendelijke en duidelijke communicatie op te bouwen tussen mij en hem.
    Wandelen heb ik ook al gedaan, man man, wat een luxe zeg zo'n coole berber. Heb nog nooit een paard gekend die zonder ervaring met zoveel vertrouwen de straat op ging en van niets schrikt. Als we terug gaan naar de weide, wil hij gewoon verder wandelen en trekt zich niets aan van de gillende merrie's die het verschrikkelijk vinden dat hij daar zo zonder hen aan het rondstappen is buiten de weide. Zalig zo'n karakter!

  6. #6

    Re:Parelli jonge hengst 2 jaar

    Met mijn (bijna) 2 jarige doe ik eigenlijk alleen maar de basisdingen zoals voetjes geven, meelopen aan een halster en af en toe wat poetsen. Deze zomer wil ik ook wat meer buiten gaan wandelen.

    Ik laat mijn merrie regelmatig een paar stappen achteruit doen als ze te veel in mijn ruimte komt. Ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat slecht zou zijn voor de gewrichten. Ze doen dat in het land ook gewoon. Tenzij je hem de hele dag achteruit laat lopen

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •