Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Officieel bitloos dressuur voor winstpunten vanaf 1 april overal mogelijk!

Actief Forumlid Ivo's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    9

Officieel bitloos dressuur voor winstpunten vanaf 1 april overal mogelijk!

Het zat er al aan te komen maar hierbij de officiele reglementswijzigingen per 1 april van de KNHS:

Artikel 147 - dressuurproeven bitloos rijden (de belangrijkste onderdelen van het artikel)
    Het bitloos rijden van dressuurproeven is mogelijk t/m de klasse L2 voor zowel paarden als ponycombinaties. Vanaf de klasse M1 is het alleen mogelijk om buiten mededinging (hors concours) deel te nemen.

De volgende bitloze optomingen zijn toegestaan: sidepull, kingekruist bitloos hoofdstel, kaakgekruist bitloos hoofdstel, regulier toegestaan hoofdstel zonder bit waarbij de teugels direct aan de neustriem worden bevestigd.
    Het hoofdstel moet van leer zijn waarbij de neusriem een minimale breedte van 2 cm heeft. Er mag zich geen metalen kern in de neusriem bevinden. Bij gebruik van een kin- of kaakgekruist hoofdstel moet wanneer er gebruik gemaakt wordt van koorden, deze een minimale diameter van 6 mm hebben.

De beoordeling is niet anders dan voor combinaties die met bit rijden.

Dus: er zijn geen aparte protocollen meer, geen aparte rubrieken, geen aparte juryleden en je kunt op alle normale wedstrijden bitloos rijden. Eindelijk!!
    Paard & Sport? Naturally!

www.sporthorsemanshipunited.nl
    Coach Dressage Naturally

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    19

Re:Officieel bitloos dressuur voor winstpunten vanaf 1 april overal mogelijk!

yay!!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    10

Re:

Dat is goed nieuws!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ivo
    Er mag zich geen metalen kern in de neusriem bevinden. Bij gebruik van een kin- of kaakgekruist hoofdstel moet wanneer er gebruik gemaakt wordt van koorden, deze een minimale diameter van 6 mm hebben.

De beoordeling is niet anders dan voor combinaties die met bit rijden.

Dus: er zijn geen aparte protocollen meer, geen aparte rubrieken, geen aparte juryleden en je kunt op alle normale wedstrijden bitloos rijden. Eindelijk!!
    Dank voor de info! Dat is goed nieuws. Nu de volgende stap en dit proces misschien doortrekken naar de M...en dan zo verder .
    Geen metalen kern in de neusriem...dan zou je denken dat het vermaledijde ringetje op de Micklem Multibridle gewoon mag blijven zitten....?? Weet jij dat? De meeste denken dat het eraf moet nl.
    Niet dat ik op korte termijn de baan ik ga ....maar uit interesse.

Doorstarten naar M en hoger gaat pas van start bij meerdere deelnames van mensen die bitloos rijden.
    Tot nu toe de mensen die bitloos hebben gestart zijn al door alle lagere niveaus heen en rijden nu weer met bit omdat ze niet anders mogen.
    Het is al wel diverse malen gevraagd of zij verder mochten maar dit werd tot nu toe nog afgewezen tenzij ze HC starten.
    Het is nu aan de bitloze ruiters dan de volgende niveaus ook opengesteld worden voor bitloos.
    Dus hoe meer bitloze starters hoe eerder de kans is dat de rest (hogere niveaus) ook vrij komen.

Vlg mij is het ringetje idd niet toegestaan omdat het niet volgens het traditionele uiterlijk er uit ziet.
    Het gaat dus niet om de evt invloed van het ringetje, het stukje metaal, maar om hoe het er uit ziet.
    Dus net zo iets dat ze verwachten dat je in zwart wit komt en zo. In die trant moet je denken.
    Het neigt dan te veel ri een kaptoom kwa uiterlijk en dat is niet toegestaan.
    Ook al doet het ringetje niks het mag niet. Dit is zo ver mijn info reikt tot nu toe. mss dat ze er pas iets anders over zijn gaan denken maar dat is mij nog niet ter oren gekomen.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Mijn zwarte biothane zou dan ook niet mogen :P
    Maar ja, dat lijkt tenminste nog op leer.

Ik vind dit maar een rare regel: dat het van leer moet zijn. De ruiter outfit is ook al losgelaten en je mag desgewenst in het roze starten.
    Dan mag je toch wel een kleurig hoofdstelletje omdoen

beta is wel toegstaan op speciaal verzoek van de NVBP maar niet in felle kleurtjes dus alleen de bruine en zwarte uitvoeringen.
    Alle roze, groene, paarse enz..zijn uitgesloten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dank voor je toelichting Inger!
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Het neigt dan te veel ri een kaptoom kwa uiterlijk en dat is niet toegestaan.
    Het ringetje heb ik eraf gesloopt. Maar heb er wel een bontje omheen. Voor een bontje om de neusriem is er een DA brief nodig, toch? Of hebben ze dat ook aangepast? Je ziet het is laaaang geleden. Ben zelfs uit mijn hoedje gegroeid denk ik .

Bladwijzers

Forum Rechten