Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Touwhalster hoe werkt dat?

Touwhalster hoe werkt dat?

Ik ben volkomen leek op het gebied van parelli, ik kan alleen wijken voor druk met me paardje (op de grond). Ik vroeg me af hoe dat touwhalster in zijn werk gaat. (Vandaag probeerde ik me paardje te leren hoe het bit werkt, maar ik trok het alleen maar door zijn mond heen, dus dat schiet niet erg op. Hij doet zijn mond open en huppa daar gaat het bit.)
    Kan je ook met een gewoon halster oefenen?
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Wijken voor druk oefen je in het begin nooit met bit, het bit komt namelijk pas in hogere levels aan bod, omdat de mond het allergevoeligste deel van het paard is.

Met een gewoon halster wordt de druk die je uitoefent over een groot oppervlak verdeeld, bovendien is het halster van zichzelf al vrij zwaar en heeft het bewegen van de clip weinig invloed op het halster.

Als ik jou was zou ik gauw een touwhalster en leadrope met zware sluiting aanschaffen, want daarmee ben je veel duidelijker naar je paard toe. (tip: kijk op http://www.touwhalster.tk of kom naar de NH dag, want daar verkoop ik ze ook...)

Een touwhalster heeft veel 'bewegingsvrijheid' waardoor beweging in iedere richting heel duidelijk overkomt op het paard en hij je sneller begrijpt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Dankje! Tsja omdat ik nog niks van NH weet ben ik zoals iedereen doet steeds bitje in. Maar omdat ik heb alles aan het halster geleerd heb snapt hij geen zak van het bit. Toen ik op diverse NH sites kwam deze week dacht ik, he dat is misschien een veel beter idee!
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Communicatie met een bit werkt heel anders op het paard in dan communicatie met een touwhalster.

Als je paard ooit zo ver is dat je de overgang naar bit wil maken, dan is het aan te raden eerst een aantal keren met touwhalster EN bit te rijden, en zo je paard te leren wat je bedoelt met dat bit. Het is even lastig, met 4 teugels rijden, maar zo maak je de overgang duidelijker en minder stressvol voor je paard.

Succes!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten