Hallo,
Het is lang terug dat ik hier online ben geweest. Toch hoop ik mijn vraag hier te kunnen stellen, in de hoop op reacties die mij wat verder kunen helpen.
Ik heb helaas in november na 12 jaar mijn pony moeten laten laten inslapen. Op internet ben ik nu een aantal keer tegen een advertentie gelopen van een groep jonge merried, juist daardoor ben ik wat informatie gaan zoeken over de achtergrond. Vandaag ben ik met mijn vriend en vader wezen kijken.
Ontzettend leuke 2 bijna 3 jarige merries.
Een daarvan spreekt mij in het bijzonder aan. Ten eerste vanwege haar achtergrond. Ze komt uit een lijn van paarden met een fijn en goed karakter.
Ik heb de vader ontmoet en een aantal volle zussen. Het viel mij op dat dit paarden zijn die wat terughoudender zijn en wat meer op de achtergrond staan. Dit werd ook bevestigd door de fokker.
In de groep met jonge merries waren er een aantal haantje de voorste die aandacht afdwingen. Er is met de paarden weini gedaan, ze worden bekapt, geënt en ontwormd.
De merrie waar mijn oog op viel stond achteraan, maar toch ook nieuwsgierig naar ons toe. Ze kwam ertussen staan en ik liep rustig naar haar toe, ik stak mijn hand uit en ze kwam met haar neus even voelen. Ik kon haar even over haar hals aaien, maar toch was ze schichtig of voorzichtig. Enerzijds heel nieuwsgierig, anderzijds vrij angstig vond ik haar.
De bedoeling is dat we nog een paar keer gaan kijken.
Ze is natuurlijk erg jong, maar de andere paarden bleven niet op zo'n grote afstand.
Ik probeer dit zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen, hoewel dit best lastig is om te typen.
Toch zou ik graag willen vragen hoe jullie hier tegenover staan of hier ervaring mee hebben.
Bladwijzers