Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Paardrijles voor beginnende kinderen.

  1. #16
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Ik denk dat paardvriendelijkheid en veel buiten kunnen staan met soortgenoten inderdaad een must is. Maar wat Saar zegt van sociaal contact en vele uren daar kunnen doorbrengen is ook heel waardevol.
    Ik denk dat ik wel de nh-visie beetje zou meegeven vanaf heel jong al en liefst ook een manege zoeken waar ze wat die gedachte uitdragen.
    Zelf vind ik het jammer dat ik teveel jaren ben blijven hangen in minder paardvriendelijke instanties omdat ik nergens beter wist ondanks dat ik me er niet goed bij voelde. Wat misschien ergens ook wel weer gemaakt heeft dat ik uiteindelijk toch heb doorgezet met NH want dat was ook echt niet rozegeur en maneschijn met een extreme LBI om mee te beginnen en een omgeving die me voor zot verklaarde.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #17
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Sinds wanneer zijn NH en respect voor dieren hetzelfde? Ons inzicht over omgang en respect voor dieren is de afgelopen tien jaar snel veranderd. Daarbij vind ik dat we de realiteitszin soms wat kwijt raken. Er bestaan productiedieren en die hou je zo goed mogelijk, maar ook voor economisch gewin. Dat is niet anders dan de afweging die ik maak, om mijn paarden te verzorgen naar draagkracht.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #18
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Dat begrijp ik Saar. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe die erover denkt. Ik bekijk jou echt niet anders om dat jouw kinderen op een manege rijden.
    Voor mezelf vind ik dat productiedieren ook beter behandeld zouden kunnen worden. Het zou alleen een serieuze inspanning van iedereen vragen, ook de consumenten. Of het snel gaat gebeuren, nah zo naief ben ik dan weer niet. Maar ik betreur het wel. Maar dat is dan ook weer gewoon mijn mening: niet meer, niet minder.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #19
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Ik bedoelde respect voor dieren én begrip voor hun beleving van de dingen. Dat laatste staat voor mij wel degelijk gelijk aan Nh. Dat eerste kan je inderdaad ruimer zien.
    En als jij ervoor kiest om je kinderen op een manege te laten rijden, mij best hoor! Da's jouw keuze. En dat heeft volgens mij zowel zijn voor als nadelen, zoals ook andere keuzes hebben. Misschien is het ook een beetje een afweging wie je op plaats 1 zet, je paarden of je kinderen :P
    Take the time it takes, so it takes less time.

  5. #20

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Op zich of ze het nou NH leren of `"normal" leren, leren moet ze het toch. Dan maar liever meteen op de manier waarop we thuis met de paarden omgaan.

    Ik kan mij wel vinden in het sociale stukje van de manege maar aan de andere zijde staat wel dat ze hier een eigen pony heeft staan. Hoe mooi is het om samen te leren met je eigen pony en het gene wat je geleerd hebt ook regelmatig weer toe te passen op of met je eigen pony. De kinderen hebben tegenwoordig zowat 24/7 sociale contacten met sport verenigingen, school en spelen bij vriendjes en vriendinnetjes. Denk wel dat als ze een vriendinnetje hebben op de manege dat het minder snel verveeld omdat ze dan ook met hun vriendinnetje afspreken en op de tweede plaats met de pony.



    www.niettevermijden.com

  6. #21
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Leuke vraag! Geen kinderen, maar: ik ben er één geweest !
    Mijn meest hechte vriendschappen van nu stammen uit die periode op de manege. Daar je kind leren lessen leert ze veel meer dan alleen rijden. Heerlijk rondhangen, kamp. Thuis leer je je kinderen hoe jij graag ziet dat er wordt omgegaan met dieren/mensen. Van dat ene uurtje les in de week leren ze gewoon lekker zitten, ook eens op minder fijne paarden rijden (delen). Net als school, daar gaat ook niet alles zoals jij het graag zou zien voor je kind. Maar ze worden er geen slecht mens van.
    Er zijn ook in de NH paardonvriendelijke zaken. Het is geen garantie voor het ontwikkelen van een goede zit. In een les kunnen kinderen zich aan elkaar optrekken, uitdagen, stimuleren en motiveren. En plezier maken met elkaar. Ook leuk om dingen van mama te leren, maar dat kan ernáást, zeker als ze al een eigen pony hebben. Ze leren vast snel dat ze met hun eigen pony op een andere manier hulpen kunnen geven dan aan de manege ponies. Dat verbreedt hun kennis.
    Ik zie bijvoorbeeld wel regelmatig goede partners, maar nog te weinig goede ruiters in de NH wereld...tja...waar kies je dan voor...
    Het beste uit de twee werelden. Wees er niet bang voor. Ze zullen er van genieten! Toch óók leuk voor een jong kind? Met mama alleen in een paddock NH spelletjes doen, dat kan altijd...

  7. #22
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Paardrijles voor beginnende kinderen.

    Mijn twee dochters hebben het rijden van en omgaan met paarden geleerd van mij.
    Op onze eigen pony's, zoals ik graag zie dat ze bereden worden, en hoe er met ze omgegaan wordt. Maar ook steeds kijkend naar wat het kind wil en (aan)kan. In hun eigen tempo.
    Ze zijn één keer op een "normal" kamp geweest, omdat ze dat zo leuk leek. Maar het viel toch wel tegen. De omgang met de paarden was anders dan ze gewend waren, en stond ze tegen. Bovendien moesten ze in de lessen gewoon meegaan en dus dingen doen waar ze eigenlijk nog niet aan toe waren.
    Ze waren toen een jaar of 11/12.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •