Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Hoe vaak aan het werk

Actief Forumlid Eline en Idaho's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    5

Hoe vaak aan het werk

Hoi

Ik zit met een probleempje.

OP dit moment heb ik nog al mijn paardjes op hetzelfde terrein staan maar dat gaat helaas veranderen. Volgende week zaterdag gaan mijn kleine vriendjes terug naar hun fokker omdat de staleigenaar ze ivm de privacy liever niet meer in de voortuin heeft (ik laat maar even buiten beschouwing of ik dit geloof er is nogal wat gedoe geweest).

Met hun verhuizing staan mijn paardjes in eens 30 km uit elkaar, dat is wel even slikken. Heb het er ook wel moeilijk mee en vooral omdat ik niet zo goed weet wat nu wijsheid is op het gebied van de frequentie waarmee ik iets met ze kan doen. Ik heb ook nog een fulltime baan, een relatie en een huishouden.

Op dit moment zit ik eraan te denken om 3 keer in de week wat met Idaho te doen (hij is 19, we zijn recreatief bezig, veel parelli, wandelen, soms wat rijden en af en toe een buitenrit.) Hij staat in de winter overdag buiten en in de zomer dag en nacht dus krijgt zijn beweging wel.

De kleintjes zijn wat jonger 2 en 3 en staan vanaf volgende week dag en nacht buiten in een kleine kudde. De jongste hoeft nog niet zo veel en de oudste kent de eerste parelli beginselen als voorbereiding op het mennen. Daar hopen we binnenkort voorzichtig wat mee te beginnen. Daar zou ik twee keer per week heen kunnen.

Dat zou betekenen 5 dagen paarden, dan hou ik ook nog wat tijd voor mijzelf over. Nou ben ik benieuwd of jullie dit reëel achten.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:Hoe vaak aan het werk

Lijkt me dat jij de enige bent die die vraag kan beantwoorden. Hou jij dat vol, past het met je baan, je relatie e.d.? En hoe ga je dat doen als er eens iets is waardoor je bv elke dag een wondje moet verzorgen, medicijnen moet geven oid? Blijft het dan nog leuk of wordt het stressen?
    Voor je paarden lijkt het me geen probleem.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    10

Re:

Ik sluit me aan bij Dineke.
    Je zou ook kunnen kijken of je een leuke verzorger kunt vinden die met je paard of je ponies wat wil doen.

Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    5

Bedankt voor je reactie. Ben blij om te horen dat je het wat betreft de paardjes oke lijkt.

Met betrekking tot de uitzonderlijke gevallen dan is er natuurlijk altijd iets te regelen en te schuiven. Daarnaast staat mijn paardje in de wei met de paardjes van hele andere lieve meiden die ook wel iets voor hem willen doen. De kleintjes staan maar 10 km van mijn huis en ook mijn vader wil er wel iets in doen zijn ook zijn paardjes dus dat moet wel lukken. Voor mij is het welzijn van de paardjes belangrijk en vind ik het heel belangrijk hen niet te kort te doen.

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    30
    Dagboek Berichten
    41

Ik vind persoonlijk de mate waarin je bezig moet zijn met je paard heel erg afhangen van de plek waar ze staan. Maar als ik het goed begrijp staan ze alledrie bijna altijd buiten met andere paarden. Dan staan ze daar wel goed lijkt me, en qua training is 2 á 3 keer per week wel mooi als je echt recreatief bezig bent denk ik

Eigenlijk moet je ook een beetje kijken naar het karakter van je paard vind ik. En dat kan ook alleen jij inschatten. Mijn haflinger staat 24/7 buiten in een kleine kudde en dat is fijn, maar ze heeft er niet echt dikke maatjes, houdt zich een beetje apart, en ik merk dat zij het juist heel leuk vindt om daar dan eens uit te komen om lekker rustig alleen bij mij te zijn. Bij haar sla ik dus best niet te veel dagen over denk ik, hoewel ik weet dat ze daar op zich wel goed staat. Als ik lang niet kom lijkt ze mentaal een beetje weg te zakken. Dus ik denk dat jij dat zelf een beetje moet inschatten voor jouw paarden.
    Take the time it takes, so it takes less time.

Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    5

Bedankt voor je reactie. Als ik er op die manier over na denk kan ik tot een fijne conclusie komen

De kleintjes hebben elkaar en straks als het goed is ook nog hun 1 jaar oudere broer en shetlander die geen familie is. Met zn vieren kunnen ze heerlijk ravotten dus dat is fijn.

Idaho is van zichzelf een beetje een einzelgänger. Wel staat hij nu met paardjes die hij van vroeger kent. Met één van de fjordjes kan hij het heel goed vinden en speelt hij op zijn oude dag nog leuk. Hij is niet het type dat vooraan staat als er wat gedaan moet worden maar vind het ook zeker niet vervelend steekt nog altijd steeds zijn hoofd in het halster ,

Bladwijzers

Forum Rechten