Hoi
Ik zit met een probleempje.
OP dit moment heb ik nog al mijn paardjes op hetzelfde terrein staan maar dat gaat helaas veranderen. Volgende week zaterdag gaan mijn kleine vriendjes terug naar hun fokker omdat de staleigenaar ze ivm de privacy liever niet meer in de voortuin heeft (ik laat maar even buiten beschouwing of ik dit geloof er is nogal wat gedoe geweest).
Met hun verhuizing staan mijn paardjes in eens 30 km uit elkaar, dat is wel even slikken. Heb het er ook wel moeilijk mee en vooral omdat ik niet zo goed weet wat nu wijsheid is op het gebied van de frequentie waarmee ik iets met ze kan doen. Ik heb ook nog een fulltime baan, een relatie en een huishouden.
Op dit moment zit ik eraan te denken om 3 keer in de week wat met Idaho te doen (hij is 19, we zijn recreatief bezig, veel parelli, wandelen, soms wat rijden en af en toe een buitenrit.) Hij staat in de winter overdag buiten en in de zomer dag en nacht dus krijgt zijn beweging wel.
De kleintjes zijn wat jonger 2 en 3 en staan vanaf volgende week dag en nacht buiten in een kleine kudde. De jongste hoeft nog niet zo veel en de oudste kent de eerste parelli beginselen als voorbereiding op het mennen. Daar hopen we binnenkort voorzichtig wat mee te beginnen. Daar zou ik twee keer per week heen kunnen.
Dat zou betekenen 5 dagen paarden, dan hou ik ook nog wat tijd voor mijzelf over. Nou ben ik benieuwd of jullie dit reëel achten.
Bladwijzers