Je hebt van die dagen dat je hoofd niet stil staat.
Van de week waren Elske en Eefje bij mij en hebben we gewandeld met Whinney. Ik merk dan dat mensen mijn pony heel anders lezen dan ik zelf. Niet beter, niet slechter maar anders. Dit zet mij altijd wel aan het denken. Ik ben zelf van mening dat Whinney een LB-I is die net als Odet onzeker kan zijn.
Eefje (Elske is meer een stille observator) beschreef dit als een milde vorm van RB-I. Zo had ik het nooit bekeken. (ook hierin geen goed en geen fout).
Maar als ze echt RB-i zou zijn zou de benadering op dit moment anders moeten zijn dan wat ik altijd doe. Ik ga er namelijk altijd vanauit dat ze LB-I is en wat onzeker is en ze wat meer "aanmoediging" nodig heeft. Tot nu toe komen Whinney en ik er wel uit maar ik wil natuurlijk in de toekomst Whinney zeker niet te kort doen en maar zo over dingen heen stappen.
Zoals Eef het omschreef was dat ze heel snel heen en weer heen en weer ging tussen RB-I en LB-I. Voor mij gevoel is ze dus gewoon heel even onzeker en is daarna gewoon weer zeker. (is het hetzelfde?)
Is onzeker gedrag altijd RB gedrag? Ik heb het altijd in mijn eigen gedachte gehad dat ze bij RB gedrag ook angstig waren en handelde uit instinct. Zit ik daar dan op een dwaal spoor?
Even als extra toevoeging.... als Whinney het echt te moeilijk vind of ze wil het echt niet en ik druk door komt haar kont omhoog. Dat doet ze niet op zulk soort momenten. Op zulk soort momenten staat ze stil en stelt voor mijn gevoel de vraag.... doe ik het zo wel goed?
Bladwijzers