Atli heeft heftige jeuk onder zijn staart/op zijn billen, én nu ook in zijn oren.
Het jeuken onder de staart heeft hij al even, maar het wordt steeds heftiger.
Ik weet dat aan de aarsmaden die hij in december had, en waarvoor ik hem toen ook ontwormd heb. Jeuk had hij toen nog niet, dat kwam ergens begin februari opzetten ofzo, maar toen nog heel lichtjes. Inmiddels heeft hij zich echt opgengeschuurd.
Ik maak nu al maanden dagelijks zijn anus schoon ivm eventuele aarsmaden-eitjes (die ik overigens nog nooit gezien heb).
Een week of 2 geleden zag ik ineens weer een paar aarsmaden in de mest en dus heb ik Atli weer ontwormd (weer Pyrantel). Er kwamen de dag erop wel een paar wormen met de mest mee, maar niet heel veel, en de jeuk bleef hetzelfde.
Nu heeft hij sinds een paar dagen ook enorme jeuk in zijn oren. De binnenkant van zijn oren is helemaal schilferig en hier en daar ook kapot geschuurd. Vorige week had hij ook een gekke kleine ontsteking aan de buitenkant van z'n oor, daar kon ik vrij veel dikke, witte pus uitdrukken en dat lijkt nu aan het genezen te zijn.
Komen iemand deze klachten bekend voor? Kan er een samenhang zijn tussen de jeuk aan de oren en de staart?
Ik probeerde mijn DA zojuist te bellen maar die is niet bereikbaar...
Ik probeer het later nog wel een keer, maar ik was toch alvast wel benieuwd of iemand hier iets erover kan zeggen...?
Bladwijzers