Naar aanleiding van deze opmerking:
Al enige tijd kijk ik wat rond naar zadels (al moet pony eerst goedgekeurd worden door dierenarts, voor alle problemen was de zadeljacht al begonnen). 'Gewone' zadels lijken allemaal te smal en lang voor mijn pony. Zelfs een Thorowgood Cob zadel lijkt verschrikkelijk groot. Dus ergens al eens gedacht, misschien moet ik naar IJslanderzadels kijken. Al bleken veel IJslanderzadels ook lang te zijn.. tot ik via Bokt iemand met een Tinker tegen kwam die een Prydi had.Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
Zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met Prydi?
Ze lijken aan alles te voldoen tot nu toe wat ik wil, teruggesneden schouder voor meer vrijheid, korte kussens, breed wervelkanaal, ook in bredere maten mogelijk (door de brede wervels hebben we een heel breed zadel nodig), mooie singelbevestiging, maar er is ook nog veel mogelijk in overleg.
Laatst heb ik ook bij gewone winkels geïnformeerd voor de tweedehandszadels, maar die gaven al aan weinig in extra extra breed te hebben, ze hebben meer gangbare zadels. Dus de kans dat we zo wat vinden is nihil.
Eerder heb ik wel voor semi boomloos gekeken. Hidalgo viel mij erg tegen in kwaliteit (en zijn niet echt kort). Trekker vind ik mooi, maar of dat het zadel voor ons is betwijfel ik sterk, ook hier lijkt pony eigenlijk te breed in combi met te hogere doorlopende schoft om deze echt goed te positioneren. We hebben er wel mee gereden, maar ik denk dat we nu naar een boomzadel gaan. Dierenarts noemde een zadel die ik laatst voor 3000 euro in de winkel zag liggen.
Helaas zit de persoon achter Prydi tegenwoordig in Duitsland. Maar er is wel een Nederlandse verkoper (die trouwens ook Massimo verkoopt nu, dus dat is nog te proberen met verkorte kussens eventueel). Nu ik hoorde dat de Nederlandse verkoper van Prydi op Equiday stond moesten we zeker even kijken natuurlijk bij de zadels. En eigenlijk ben ik alleen maar enthousiaster, prachtig leer! En gewoon echt hele mooie zadels.
Marit op een zadel met kussens van 42cm.
Voor wie meer informatie wil lezen: www.prydi.nl
Al ben ik vooral benieuwd nog naar gebruikerservaringen.
Bladwijzers