Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Jullie mening over deze optie als pension

  1. #1

    Jullie mening over deze optie als pension

    Hallo,
    Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, op korte termijn haalbare aanpassingen, op langere termijn haalbare aanpassingen en wat een normale huurprijs zou zijn.

    Wat wordt eraamgeboden?
    Het gaat om kale huur dus je doet alles zelf. Wat erbij in zit zijn water, afvoer mest en gebruik terrein.
    Wat huur je:
    - loopstal 8x8
    - dagdeel paardjes in paddock of bak met aangrenzend plein met schuilstal en mogelijkheden tot voeren
    - twee weides die alleen gebruikt kunnen worden als het droog is. Bij elkaar ten minste 4 rijbakken maar heb het nooit opgemeten.
    - plekje om een kleine hoeveelheid ruwvoer of stro binnen op te slaan en buiten is er veel ruimte voor opslag ook kun je kastjes plaatsen voor spullen

    Je mag gebruik maken van:
    - kantine
    - poetsplaatsen
    - spring weide voor springen/cross maar ook agility, Nh, etc.
    - veel Nh materiaal en speelgoed
    - rijbak
    - indien nodig kan er tijdelijk een paardje apart in een stal

    Verder is het mogelijk om:
    - eigen paardvriendelijke instructie mee te nemen
    - stallen trailer of kar binnen tegen meerprijs
    - in geval van nood kunnen wij voeren of binnen/buiten zetten

    Wat nu nog niet mogelijk is:
    - Stal verbinden met paddock
    - dag en nacht paddock erbij gebruiken
    - buiten plein verbinden met stal
    - automatische drinkbakken
    - stallen van grote paarden ivm de hoogte.

    Ik wil maximaal 5 pony's in de stal maar het mogen wel meerdere eigenaren zijn, echter wil ik een vaste prijs voor het geheel vangen en er zelf niet al te veel werken hebben. Wat lijkt jullie een reële prijs en als er nog wat aangepast kan worden, wat dan?
    Wat zou in de toekomst nog iets zijn om aan te denken met verbeteringen?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik zou graag een fijne stalling aanbieden naar de mogelijkheden die er zijn.
    Alvast bedankt.



  2. #2
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Ik vind het krap.
    De stal is mooi, maar ze kunnen er niet zelf uit. Dan kan je alleen maar paarden bij elkaar hebben die elkaar goed verdragen.
    Je hebt geen zomerwei? Dat betekent dat de ruimte van 4 bakken zo opgegeten/kapot gelopen is. Weinig gras betekent VEEL bijvoeren. Dan moet een eigenaar dus vaker komen, daar zitten de meesten niet echt op te wachten.
    Bij meerdere eigenaren betekent dit ook dat er paarden in en uit de kudde gaan, want mensen maken nu eenmaal keuzes Dat houdt in dat er veel onrust is.

    Ik zou als eerste de paddock verbinden met de stal. Je kunt geen vreemden bij elkaar op 8 bij 8 zetten. Dan heb je in ieder geval een vluchtruimte.

  3. #3

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Daar heb je een punt. Alleen nu op dit moment kan ik dat even niet doen. Het plein voor de schuur is helaas volgestort met kuilbalen, maar anders zou het wel een optie kunnen zijn of anders in ieder geval een stuk van het plein. Ik wil niet dat de wei kapot gelopen wordt, dan gaat er iets niet goed.

    Over het maximum, er is geen minimum dus iemand met drie pony's die het alleen wil doen mag natuurlijk ook. Dan zou je ook een aardig eind komen met strookbegrazen.

    Ik voer zelf een slowfeeder netten en op de wei doen de meeste groepen er wel 24 uur mee dus vullen we ze een keer bij per dag, toezicht is er gewoon, wij wonen erbij.

  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Qua ruimte zou ik 2-3 pony's meer dan genoeg vinden.

    Maar kunnen ze niet gewoon dag en nacht in de bak met schuilstal lopen?
    En dan af en toe de wei op? Dat zou ik veel liever hebben dan in een loopstal, dat vind ik echt te krap.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Waar is het?
    In de ene regio is dit een paradijsje, in een andere regio juist helemaal niet.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Noord Holland, Heerhugowaard. Omgeven door nieuwe maneges met hele mooie boxen of stands
    Er zijn nu eenmaal meer paardjes die in de bak willen lopen dus ze kunnen er een dagdeel in (van 7 tot 7 bijvoorbeeld) in de zomer is dit al weer anders natuurlijk. Een paddock erbij staat ook wel op mijn lijstje hoor alleen dit jaar eerst de bestaande paddocks en de bak opwaarderen. Vergeten te vermelden, we hebben ook nog een roundpenn en meerdere buitenpleintjes die ook nog gewoon gebruikt kunnen worden.

    Er is trouwens in mijn ogen wel een verschil in vijf e pony's of vijf shetjes, bij mij stonden er laatst drie jaarlingen en twee twenterhengsten in en die konden nog leuk spelen, allemaal slapen, samen eten en met elkaar liefkozen, echter niet voor 24/7 en moeten er ook niet meer zijn. Vandaar een Max omdat mensen toch vaak wel meer meer meer willen, maar het dan niet meer paardvriendelijk is, maar minder is beter.
    Ik zal eens kijken of ik er een aantal foto's van kan maken.

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Ik snap het niet helemaal, de loopstal is een afgesloten stal voor de nacht? En daar moeten dan evt 5 paardjes gebruik van maken? Dat vind ik idd erg krap zou ik zelf nooit voor kiezen, ik heb een inloopstal van 6 bij 3 voor 2 pony,s en daar kan er niet eentje bij, maar dat komt ook omdat er maar 1 ingangsdeur is. Als je een beetje een dominant paard hebt met voernijd dan heb je al snel een probleem, het is zeer afhankelijk van het groepje wat je er plaatst.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #8

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Ik wil het in een verhuren aan iemand die dat zelf of met meerdere eigenaren regelt of iemand er een of vijf in zet is dan de keus van de eigenaar/eigenaren. De huurprijs voor 1 of vijf blijft dan ook hetzelfde en zal een prijs worden inclusief water, toezicht, gebruik zoals hierboven en afvoeren mest.
    Het is nu idd nog niet mogelijk om het aan een paddock te koppelen en dat zouden dus ook toekomst (lange of korte termijn) plannen zijn, dus daar graag ideeën over, kan ik alles goed afwegen voor we wat neer zetten. De pony's kunnen naar wens of de nacht of de overdag dan binnen staan. Ik heb wat foto's:
    http://i770.photobucket.com/albums/x...140415_001.jpg
    Stuk waar de pony's in lopen is een van de twee weides.

    http://i770.photobucket.com/albums/x...140410_002.jpg
    Stal met vijf jonge pony's erin, schuilen voor het noodweer vorige week.

  9. #9
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Jullie mening over deze optie als pension

    Met één of vijf maakt voor bv de mestafvoer of het waterverbruik nogal een verschil in de kosten voor jou. Ik zou toch kijken naar een prijs per paard/pony denk ik. De loopstal is leuk, maar zouden ze daar dan 's nachts of overdag in staan? En dan geen uitloop naar buiten? Dat zou ik griezelig vinden, ik vind het op zijn hoogst groot genoeg voor 2 paarden die elkaar goed liggen, of als het wat kleinere pony's zijn misschien drie.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •