Tja, hoort dit nou bij gymnastiseren of ergens anders?
Maar anyway, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de game of energy.
Een paar weken terug hadden Moon en ik les van Liesbeth en die vond vooral de energie ontbreken. Daar had ze een goed punt. We zijn dus aan de slag gegaan met energie.ze liet me Moon's energie een cijfer geven. Waarvan ik dacht dat het een 7 was vond Liesbeth meer een vijf. Kortom, ik mocht wel wat meer vragen. We hebben gespeeld met een question box. Afwisselend voltes linksom en rechtsom door de box. Kwart volte voor de box terug naar stap en dan in de box aanspringen in draf of galop en van te voren bedenken dat voor bv een 7 gaat. En doorgaan met vragen tot je ook die 7 krijgt en dan onmiddelijk stoppen met vragen.
Dat werkte als een trein! Ik heb het erna nog een aantal keer herhaald. En ook regelmatig gewoon alleen maar follow the rail in bv een draf op tempo 7 en daarna juist weer schakelen, terug naar vijf, door naar acht. Dat laatste deed ik gisteren ook buiten, ook daar is hij nu veel voorwaartser geworden.
Allemaal prachtig natuurlijk, maar het levert ook weer puzzels op. Overgangen terug rijden naar stap of halt worden er veel moeilijker door, als Moon eenmaal lekker in een stevig ritme zit wil ie er niet zo graag meer uit. En soms zijn zaken als correcte stelling en buiging ver te zoeken. Punten natuurlijk voor volgende Liesbethlessen, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Bladwijzers