Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Wel of geen bodyprotector?

Wel of geen bodyprotector?

Hoi allemaal,

Sinds mijn val van Bob zit ik over na te denken toch een bodyprotector aan te schaffen, echter is hoor hier verschillende verhalen over:
    Ze zouden bescherming bieden als je valt, ze zouden juist meer kwaad doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Re:Wel of geen bodyprotector?

Ik heb een airparka, en ik vindt ze ideaal. Het draagt als een bodywarmer. Je klikt je aan je zadel vast en als je valt , zit er een patroon in zodat je vest opgeblazen wordt, als je op de grond ligt loopt hij langzaam leeg. Alleen opletten dat je je loskoppelt als je afstijgt maar is heel makkelijk. Ik ben een keer knetterhard op mijn rug van Kali gevallen, en dat ding is echt mijn redding geweest, hij heeft ook nek en stuitbescherming die uitgaan. Wel vrij prijzig. Een van mijn bijrijdsters heeft hem ook, een andere bijrijdster heeft een flexibele bodyprotector maar die zit lang niet zo comfortabel en geeft veel minder bescherming. Het is een hit-air parka. Je kunt het patroon makkelijk vervangen. Als je ver gaat rijden is het makkelijk om een nieuw patroon extra mee te nemen .

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Hier ook een hit-air. Voor mij vooral voor de zekerheid en de bescherming van mijn nek. Er zit een patroon in, die na een val wel vervangen moet worden. Ik heb altijd 1 erin, en 1 extra mee voor als die 'ontploft'. Het zit comfortabel, en het beschermt ook je stuitje en nek. Dat is met de gewone bodyprotectors niet het geval dacht ik.

Bedankt voor jullie reacties.
    Zo'n airvest lijkt mij wel fijner dan een bodyprotector. Hebben jullie ook ervaring met het vallen ermee?
    Beschermt het de nieren goed. En hoe is het bij de nek?

Ik heb dus ervaring met vallen ermee, het blaast zich razendsnel op, ook rondom je nek en stuitje en je nieren zijn ook goed beschermd, zodra je de grond raakt loopt hij heel langzaam weer leeg.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

De hit-air heb ik op de spoga gezien. Echt geweldig, vooral omdat hij pas werkt als nodig en tot die tijd zo comfortabel zit als een gewone jas!
    Wel dúúr... Pfff... Dat heeft me tot nu toe weerhouden van inkopen voor MZM Geestig...

Hier ook zeer recent een hit-air vest gekocht en meteen maar uitgeprobeerd buiten in het bos.
    De tweede keer in 9 jaar dat ik ernaast lag.

Viel heerlijk zacht op mijn zijkant/heup. Volgende dag geen centje pijn, en ben toch niet heel junior meer.
    Paarden schrokken er ook niet van, nieuw model, maakt een stuk minder herrie en zit heerlijk als een gewone bodywarmer.

"In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Een vraag: vouw je dat weer makkelijk in elkaar na een val? Krijg wel die indruk omdat er zelfs reserve patronen meegaan op rit?

Lila hij loopt gewoon weer leeg en wat bij je nek omhoogschoot en bij je onderrug, vouw je heel makkelijk weer in en zet je vast met een drukknoopje.
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Beschermt ie ook je heupen? Als ik val kom ik daar meestal op terecht. Hij lijkt daar een beetje te hoog voor te zitten?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Senta, je heupen volgens mij niet, bij je stuitje en nek gaat er een flap uit die zich opblaast, maar voor je heupen zit hij wat te hoog.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Een vraag: vouw je dat weer makkelijk in elkaar na een val? Krijg wel die indruk omdat er zelfs reserve patronen meegaan op rit?

Terugvouwen is erg makkelijk en binnen 30 seconden klaar, maar dat patroon er opnieuw inzetten had ik nu nog wel even het boekje nodig en een simpel sleuteltje.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik vind een gewone bodyprotector vooral erg heet. Ik rijd er dan ook zelden mee, ben er nog nooit mee gevallen dus weet niet of het "zachter" valt.
    Die airvesten zag ik weleens bij crosstrainingen (hoewel iedereen daaronder dan nog een normale protector droeg). Vond het toen een aardig knal, maar dat is aangepast dus?

Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Leeftijd
    57
    Dagboek Berichten
    19

Ik heb een gewone ouderwetse van Harrys Horse en in volle galop al eens afgevallen. Wel in het gras hoor. Ik kon gewoon weer opstappen en verder rijden. Draag altijd mijn bodyprotector. Het zit alleen voor geen meter..hihi. Wil toch ook wel gaan investeren in een andere. Alleen de prijs...

De airvesten zijn inderdaad duur, maar na mijn laatste val waarbij mijn nier een flinke optater gehad heeft vind ik veiligheid het aller belangrijkst. Dat vond ik al, maar Bob is 1.80 en ik heb ondervonden dat je vanaf die hoogte altijd hard valt :P
    Even sparen dus.
    Met een gewone bodyprotector ben ik bang dat ik belemmerd wordt in het vallen en dan niet kan doorrollen. Gaat dat met zo'n airvest wel?
    Het lijkt me ook fijn dat het normaal als je erop zit gewoon als een vest zit!

Waar hebben jullie het vest aangeschaft?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten