En dat is voor mij precies de essentie waarom ik reageerde op de volgende opmerking:Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
Ik ben zelf van mening dat je –wat in de post hierboven al aangegeven wordt– prima kan mixen tussen: "een gedrag aanleren met R+", of "een gedrag aanleren met R-". En dat dit vooral afhankelijk is, van wat je doel is.Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
Ik kan echter iedereen aanraden, vooraf inderdaad na te denken “waarom” je iets met R+ of met R- wilt aanleren…
Je gevoel volgen is niets mis mee, maar een keuze (R+/R-) voor je doel, kan ook door leertheorieën logisch ondersteund worden
Dat geeft dan in de training zelf, wellicht meer steun bij het gevoel op de goede weg te zitten...
Terugkijkend kan ik voor mezelf zeggen, dat de techniek van R- (fases opvoeren) mij vele uren meer oefenen gekost heeft, dan de techniek van R+ .Oorspronkelijk Geplaatst door Zoë
Maar met wat inzet en oefenen heb je dan uiteindelijk ook wat!
En met iedere volgende zal het echt vele malen gemakkelijker gaan!
En de onderstaand quote is ook mijn persoonlijke ervaring; mijn vorige pony vond ik ooit met haar voorvoet in de schapengaas .
Geen idee hoeveel uur ze op me heeft staan wachten, maar ook hier geen enkele schram of spoor van lostrekken!
Als je dat ooit irl meemaakt, dan is het echt alle uren van consequent oefenen en trainen met R- waard geweest…
Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
Bladwijzers