Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 196 tot 210 van de 233

Topic: optimaal passend zadel

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: optimaal passend zadel

Ja, die singels weten ook wat... Bij Loesdau had ik zo'n speciale anatomisch gevormde gekocht, 45 centimeter moest ik daarvoor hebben... en natuurlijk vond ze het helemaal niks! Te breed, denk ik.

Nou ja, eerst maar eens verder met dit zadelavontuur
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

mijn zadel past ook niet meer, daarom ga ik over naar een barefoot!
    ik heb een JC quantum dressuur, boommaat medium/breed, toen ik hem kocht, heb ik hem aan laten passen, maar ze is nu dikker geworden, en nu is het zadel te smal. het was een erg duur zadel, daarom verkoop ik hem en schaf een barefoot aan, ook voor de shet zijn we aan het sparen voor een barefoot. dus iemand die een dressuurzadel zoekt?

Passen kun je natuurlijk altijd doen, maar Mailbaud is een zeer kritisch zadel.
    Het heeft een starre boom en is gebouwd voor het zuid-franse paard met een smalle bouw en hogere schoft. Het is derhalve niet geschikt voor brede paarden met een vlakke rug (als je het zadel op dit soort paarden gebruikt, krijg je enorme puntbelastingen aan het uiteinde van de boom (naar beneden toe, waarmee het draagvlak dramatisch verkleind wordt) Aangezien het zadel weinig of geen polstering aan de onderkant heeft, kun je er niet veel kanten mee op als je paard van postuur verandert in de loop der tijd of gedurende de training.
    You can take a horse to the water, but you can't make him drink

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Daar heb je helemaal gelijk in Devota! Dat is dan ook wat mij tegenhoudt om een boomzadel te zoeken voor Kate op dit moment. Ze is pas 4, niet bereden, dus geen spieren en groeit nog volop. Een nadeel van haar bouw is dat ze ondanks haar ras (haflinger) evengoed een brede schouderpartij heeft gecombineerd met een puntig schoftje. Ook heeft ze geen diepliggende ruggengraat zoals vele andere haffies. Een zadel vinden voor haar rug zal moeilijk zijn, ook al omdat ik nogal wat eisen aan een boomzadel heb .

Totdat Kate uitgegroeid is, rijd ik Barefoot, met dubbele inlages. Na die tijd zie ik wel of ik boomloos blijf of dat er zich toch een ideaal passend zadel aandient!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Hoi, ik heb dus een Kieffer VZ zadel (staat ook hier tekoop op nh)...ik dacht eerst over een barefoot, maar ik hoor hier wel negatieve signalen...wat zijn voor jullie precies de redenen om toch niet (meer) barefoot te gaan? Ik zit ook te denken over een australian stock saddle..maar ik heb dus geen flauw idee wat de maten hierbij zijn en hoe deze zadels voor je paard zijn en voor jezelf (ik heb btw een draver). Heeft iemand wat info hierover?
    Time is precious, so enjoy what you have right this moment!

Ik heb een dressuurzadel (county) voor mezelf zit hij heeeerlijk, alleen mijn paardje is in de loop van de jaren iets breder geworden en nu past het niet meer zo geweldig. Ik heb al eens een barefoot geprobeerd, maar zelf vond ik het niet zo geslaagd. Ik had het idee dat ik weiniger contact met mijn paardje had. Dat ik met mijn benen een beetje in een v-vorm zat. Ik heb een zaldi-county geprobeerd. Echt een super zadel. Fijn licht heel veel bewegingsvrijheid voor mijn paard (= zonder zweetbladen) en een super prijs. Helaas vond ik hem niet zo goed op mijn paardje liggen. Ik wil nu nog eens een podiom en een roc zadel proberen. Ik heb trouwens ook de massimo (wanderreitsattel) al eens geprobeerd. Leek ook lekker te zitten, maar ik heb daar maar 15 minuten of zo opgezeten. Terwijl ik van mening ben dat ik een zadel echt een paard dagen uitproberen moet

Tja komt ie weer: Pegaso.. Ik kan dit zadel erg aanraden. Kijk hier voor meer info over dit zadel

http://www.pegasosaddles.com/NL/meerzadel.htm
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Niek je bent echt een superfan van dit zadel hé, ik word haast nieuwsgierig om zo'n zadel te proberen...
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

erg he

Aangemeld
    Aug 2005

Nee joh! Ik ben harstikke blij voor je dat je er zo'n plezier van hebt, ik hoop dit ook nog eens te ervaren!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

t was ook enigsinds sarcastisch

Aangemeld
    Aug 2005

(deze dan ook)

schiet maar op dat je een fotograaf krijgt ons een beetje nieuwsgierig houden!

heey je hebt beeld van hoe het zadel er uitziet . Met mij er op alleen maar nog mooier

Aangemeld
    Aug 2005

praatjesmaker! Ik wil totaalbeeld! Ik heb aan een half woord ook niet genoeg

haha geduld is een schone zaak .

Bladwijzers

Forum Rechten