Er zijn al eerder topics aan gewijd, maar ik begin er nog een keer over.
Ik ben bij Wim wezen kijken gisteren en de uitleg die hij gaf over passende zadels deed bij mij de moed nogal in de schoenen zakken. Volgens hem, en dat wordt wel vaker gezegd, hebben misschien maar 10 procent van alle paarden in Nederland een passend zadel. De rest dus niet!
Nu rijdt ik met een Barefoot, maar die schuift echt ontzettend, dus ik zat er al over te twijfelen om hem te verkopen. Nu Wim gisteren de nadelen van de barefoot liet zien ben ik er eigenlijk wel uit dat ik toch een ander zadel ga zoeken. Maar het is blijkbaar dus heel moeilijk om een goed passend zadel te vinden. Zelfs als je er een zadelpasser bijhaalt kan het nog volledig misgaan.
Nou vraag ik me af wat jullie ideeen hierover zijn en wat voor zadel je hebt.
Heb je het aan laten meten en door wie?
Een van de mensen die les had zondag, had een malibaud zadel dat ze niet meer gebruikt. Dat heb ik in het boek van KFH gezien en hij zegt dat dat het zwaartepunt op precies de goede plek heeft liggen. Is het de moeite waard om dat te passen? Aan de ene kant denk ik namelijk dat het wel zou passen, omdat ze uitlegde dat het net te smal is voor haar paard en die van mij is ook iets smaller. Aan de andere kant lijkt me eigenlijk dat de kans wel heel klein dat een zadel waar je zo tegenaan loop op je paard zou passen.
Bladwijzers