Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: wegsturen met loswerken/cirkelen

  1. #1

    wegsturen met loswerken/cirkelen

    zoals je ook in de titel kan lezen heb ik een probleempje met het wegsturen tijdens loswerken/cirkelen.
    het wegsturen is eigenlijk het enige probleem, daarna gaat alles goed.
    als ik hem weg wil sturen keert hij vooral de voorhand naar me toe. als ik die weer terug zet en het opnieuw probeer, keert hij alweer de voorhand naar me toe. na lang doorvragen lukt het altijd uiteindelijk wel, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    volgende week donderdag krijg ik trouwens les (in parelli), maar ik wou graag weten of jullie nog suggesties hebben.

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Stuur je de voorhand wel weg, dus stick en string echt richting hals?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje Bekijk Bericht
    Stuur je de voorhand wel weg, dus stick en string echt richting hals?
    hoe bedoel je dit?

  4. #4
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Hallo Bartels, welkom op het forum!
    Wil je je ook nog even voorstellen in het voorsteltopic? Dankjewel!

    Gaat je paard wel weg maar draait ie na een paar passen weer naar je toe? Of eigenlijk direct al? En wat do je om hem weg te sturen? Waar staat je paard dan? Wat is je Parelli-ervaring?
    met wat meer info is het makkelijker om de stituatie in te schatten, zo is het lastig te begrijpen wat er gebeurt, dus ook lastig tips geven.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  5. #5

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta Bekijk Bericht
    Hallo Bartels, welkom op het forum!
    Wil je je ook nog even voorstellen in het voorsteltopic? Dankjewel!

    Gaat je paard wel weg maar draait ie na een paar passen weer naar je toe? Of eigenlijk direct al? En wat do je om hem weg te sturen? Waar staat je paard dan? Wat is je Parelli-ervaring?
    met wat meer info is het makkelijker om de stituatie in te schatten, zo is het lastig te begrijpen wat er gebeurt, dus ook lastig tips geven.
    oké, zal ik doen.

    nee, eigenlijk direct al.
    voor het wegsturen geef ik met mijn ene hand de richting aan, en met de andere hand maak ik een drijvende beweging met het uiteinde van de leadrope (in fases e.d) hij staat dan naast mij, ongeveer 1/1.5 meter verderop (denk ik).
    ik heb bart net een maand en dit is de eerste keer dat ik écht met parelli aan de gang ben.

  6. #6
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Misschien denkt je paard dat je zijn achterhand weg drijft. Het is lastig om je paard een cirkel op te sturen als hij zo vlak bij je staat.
    Ken je de yoyo game? Wat gebeurt er als je je paard eerst wat verder achteruit zet, dan een send geeft met je hand en eventueel je stick & string gebruikt om te drijven? Of gebruik je geen stick?
    ken je de fases die horen bij de circling game?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  7. #7

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta Bekijk Bericht
    Misschien denkt je paard dat je zijn achterhand weg drijft. Het is lastig om je paard een cirkel op te sturen als hij zo vlak bij je staat.
    Ken je de yoyo game? Wat gebeurt er als je je paard eerst wat verder achteruit zet, dan een send geeft met je hand en eventueel je stick & string gebruikt om te drijven? Of gebruik je geen stick?
    ken je de fases die horen bij de circling game?
    ja ken ik, oke zal ik proberen. ja ik gebruik een stick, alleen merk ik dat dat al helemaal niet werkt met cirkelen. en ik ken de fases.
    bedankt!

  8. #8
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Hallo Ilse, welkom hier. Ik heb even een youtube filmpje gezocht met circling game en kwam deze tegen;



    Zoals je ziet zet ze haar paard met de yoyo achteruit, geeft dan met haar hand een send en vervolgens met de stick (lift it, swing it, touch it) die ze richt op de staart van het paard. Misschien kan je zien waarom het bij jullie niet loopt, ligt het bijvoorbeeld aan de plek waarop je je richt? Of haal je je wijzende hand naar beneden als je je stick optilt? Maar soms is het gewoon niet zo simpel en hem je even hulp nodig.
    Train geen dingen die niet gaan; laat maar liggen tot iemand je kan helpen. Het is veel lastiger om dingen af te leren, voor zowel jezelf als voor Bart. Doe lekker dingen die wel goed gaan
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  9. #9

    Re: wegsturen met loswerken/cirkelen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar Bekijk Bericht
    Hallo Ilse, welkom hier. Ik heb even een youtube filmpje gezocht met circling game en kwam deze tegen;



    Zoals je ziet zet ze haar paard met de yoyo achteruit, geeft dan met haar hand een send en vervolgens met de stick (lift it, swing it, touch it) die ze richt op de staart van het paard. Misschien kan je zien waarom het bij jullie niet loopt, ligt het bijvoorbeeld aan de plek waarop je je richt? Of haal je je wijzende hand naar beneden als je je stick optilt? Maar soms is het gewoon niet zo simpel en hem je even hulp nodig.
    Train geen dingen die niet gaan; laat maar liggen tot iemand je kan helpen. Het is veel lastiger om dingen af te leren, voor zowel jezelf als voor Bart. Doe lekker dingen die wel goed gaan
    oke bedankt! ik heb wel gehoord dat er bij de vorige eigenaar wel altijd problemen waren met longeren enz, en zij heeft dus ook nooit met parelli die game gedaan omdat dat niet lukte....
    ''That's the thing about pain, it demands to be felt.'' -The fault in our stars

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •