Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Zou dat kunnen?

  1. #16
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Zou dat kunnen?

    Gelukkig heb ik in de paddock een soort berg en dal principe. Dat houdt in dat er twee stukken behoorlijk hoger liggen als de rest (en helaas ook een paar plekken die veel lager liggen...). Op een van die hoge plekken ga ik vanmiddag een voerplek maken, dus dan eten ze hoog en droog. De andere droge plek gebruiken ze idd om te liggen en rollen. Ook toen het begin deze week zo enorm nat was, hebben ze daar gelegen. Het wordt daar wel iets modder (2 cm), maar meer niet.

    Overigens kon ik toen op de lagere plakken wel een viskwekerij gaan beginnen... Dat is dan weer het nadeel van berg en dal !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    Re: Zou dat kunnen?

    Ik zou (als dat kan de paardjes) laten kiezen. Kan je geen weggetje afbakenen dat naar de stal loopt? Ik heb dat deze zomer gedaan. Ik dacht dat de paarden liever in de koele stal op de hof wouden staan en heb dus een stukje afgebakend dat ze er in konden. Maar nee, ze stonden liever in de warme stal van op de weide... Ze hebben kunnen kiezen.

  3. #18
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Zou dat kunnen?

    Bij ons stonden de ponies afgelopen winter overdag op het betonpad en 's nachts op stal. Ze vinden het beton niet echt heel leuk, maar ze wilden 's morgens toch altijd heel graag naar buiten. In stal konden ze dan rollen en liggen en ik ging ook een paar keer per week naar het strandje waar altijd 'droog' zand is.

    Dit jaar zal het weer hetzelfde gaan aangezien ze absoluut niet in de wei kunnen blijven en ik Fenna overdag buiten wil hebben. Als ze maar wat te eten hebben gaat het best hoor en het is nog goed voor de voeten ook!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  4. #19
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Zou dat kunnen?

    Enne, zoals Nacino al zei, je moet wel regelmatig de drollen opruimen anders kan het glad worden. Als je dat doet gaat het prima.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  5. #20
    Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Noordhorn, GR
    Berichten
    92

    Re: Zou dat kunnen?

    Ik wil de paarden 's nachts zeker op stal zetten hoor.
    Een paadje naar stal toe zal niet lukken, want dan is ons hele erf meteen in 2en gesplitst en dat is niet zo handig, want aan de ene kant staat dan de koeienstal en aan de andere kant de loods met machines en de kuilbulten enzo.
    Maar ik hou ze eerst zo lang mogelijk in de wei.

  6. #21

    Re: Zou dat kunnen?

    dat beton lijkt me geen probleem inderdaad, op zich ook wel goed voor het uitharden van de hoeven en uitglijden doen ze niet. Mijn paard gaat eerder op zijn plaat op nat gras, de sukkel is al een paar keer onderuit gegaan. Ze merken vanzelf wel wat wel en niet kan qua racen in de 'wei'.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •