Zoals ik van de week ook al in mijn dagboek geschreven had, gaat het lichamelijk goed met snow.
hij heeft de laatste maanden ineens spieren gekregen. Dat is natuurlijk super mooi, maar het heeft ook nadelen.
Ik had al even het gevoel dat ik mijn zadel niet meer vertrouwde, en vrijdag met les heb ik er samen met mijn juf naar gekeken.
het bleek dat de ruimte tussen de kussens (kussen kanaal?) te smal was. Gelukkig had ik een aanpasbaar zadel, dus hebben we de kussens een flink stuk uit elkaar gezet.
Dat had een goed effect. Snow liep gelijk een stuk beter en hij kon beter naar links en naar rechts inbuigen. Ook gaf hij veel sneller na. Voor Snow allemaal positief dus.
Helaas voor mij minder. Doordat het zadel nu een stuk breder is kan ik er niet meer goed op zitten. Ik voel het in mijn heupen en in mijn onderrug.
Ik moet mij dus ook weer in de zadelzoek strijd gaan gooien. Ik ben dus opzoek naar een ander zadel, en ik heb behoorlijk wat eisen:
- aanpasbaar (het gaat nu nog maar net goed met snow en ik weet niet hoe hij zich kwam bespiering en conditie nog gaat ontwikkelen
- het zadel moet veel (meer dan een hand breedte) ruimte tussen de kussens hebben. (snow heeft ineens vrij brede rugspieren ontwikkeld )
- het zadel moet wel weer een smalle zit hebben ( voor mijn gammele, instabiele rug)
Ik wil uiteraard ook wel zadelpassers laten komen, maar misschien hebben jullie ideeën voor merken of zadelpassers.
y
Bladwijzers