De fjord van weidegenoot mag ik af en toe verzorgen, tijdens de komende vakantieweken betekent dat ook de hoeven verzorgen. Echter ze trekt regelmatig haar benen uit je handen, funest voor mijn rug. Dit wil ik daarom graag gaan aanpakken, de eigenares is bezig geweest met voedselbeloning daardoor is het wel beter geworden, echter wanneer je echt wat werk moet verrichten aan de hoeven dan trekt ze de benen toch weer terug.
Ze is een echte lb-introvert, ik heb niet het idee dat het fysiek is. Toen ze kwam gaf ze makkelijk voetjes, maar ze heeft hier letterlijk en figuurlijk meer ruimte gekregen, ze is ook minder introvert geworden, ze geeft graag haar mening, op zich positief maar met dit soort dingen dan weer niet.. Ik denk dan ook dat het meer een respectissue is. Ik wil het graag gaan trainen.
Zelf zat ik te denken om het goede makkelijk te maken, dus meenemen naar de uitloop, voetjes vragen als ze haar benen terug trekt dan bv 2 rondjes galop vragen, staat ze stil opnieuw vragen etc, dus vooral niet boos worden heel neutraal, de keuze om benen terug te trekken heeft als consequentie dat ze aan het werk moet.. Daarnaast wil ik aandacht besteden aan" the seven games", zorgen dat ik lichte reacties krijg.
Wat zouden jullie doen, hebben jullie tips of een andere methode die wellicht goed werkt.
Bedankt voor het meedenken,
Bladwijzers