Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Weer die stal, ben je net verhuisd :\

  1. #1
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Weer die stal, ben je net verhuisd :\

    Hallo,

    Sinds bijna 2 weken sta ik op een stal in Bunnik?Rhijnauwen, een geweldige stal, lekker rustig er wordt goed voor dde pony's gezorgd, ze kunnen dag en nacht naar buiten.

    Mijn pony staat weer bij haar oude vriendjes, de 2 pony's van mijn zus, in het weiland. Sinds eergister staan ze op stal.
    Een van de pony's van mijn zus heeft in de stal vaak de neiging om een geluidje te maken wat lijkt op luchtzuigen, maar dit is het niet! Het kan ook niet overgenomen worden door andere paarden en pony's. (aldus de dierenarts)

    Hierover hebben heel wat meiden van stal lopen klagen tegenover de staleigenaar, dat ze geen luchtzuigend paard bij die van hun wilden. Hij moest in de stal naast de varkens (een ruime maar verrotte stinkende stal). Ik heb mijn zus gebeld en die is na het werk langs gekomen en heeft er over gepraat met de staleigenaar, ze staat nu voor een keuze en die is: vertrekken van stal (wat de meiden van stal het liefst al hebben zeiden ze, anders neemt hun pony het ook over binnen 24 uur), of een andere stal zoeken.

    Ik vind het erg rot van die meiden van stal dat ze eigen dierenarts lopen te spelen en dat die pony op moet zouten naar een andere stal toe.


    Ik voel me nu erg rot omdat ik niet weet wat ik moet doen, als mijn zus gaat, zal ik ook moeten gaan omdat anders mijn pony weer alleen in het weiland staat.

    Ik ben hierover echt super kwaad... en ik weet gewoon niet meer wat te doen...
    Heb net ook een potje hard tranen af staan leveren, want ik weet het gewoon allemaal niet meer
    No one can teach riding as well as a horse.

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Weer die stal, ben je net verhuisd :\

    Je zegt dat de pony's dag en nacht naar buiten kunnen.
    Waarom staan ze dan toch op stal?????

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Weer die stal, ben je net verhuisd :\

    ps: Stalondeugden zijn écht niet besmettelijk. Als er al meerdere paarden op 1 stal zijn die het hebben, dan komt dat omdat het stalmanagement niet deugt... Niet omdat de paarden het zomaar van elkaar overnemen. Als een paard geen reden heeft om een stalondeugd te ontwikkelen (oftewel: als hij zich goed voelt in zijn omgeving), dan ontwikkelt hij geen stalondeugd. Punt.
    Maar goed, ik geloof ook niet dat ik jou ervan moet overtuigen.
    Ik maak me alleen boos over zoveel dommigheid van die anderen...

  4. #4
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Re: Weer die stal, ben je net verhuisd :\

    Ja het punt is alleen dat het geen luchtzuigen is.

    Ze staan in principe dag en nacht buiten, maar het weer was de afgelopen dagen zo slecht, de paarden hebben het land al kapot gelopen.. om te voorkomen dat het verder bagger wordt ipv gras, gaan ze snachts naar binnen toe, dan hebben ze in februari genoeg gras om het weiland weer in te kunnen
    No one can teach riding as well as a horse.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •