Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: eenzijdig dikke uier

Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011

eenzijdig dikke uier

Heeft iemand ervaring met een eenzijdig dikke (ontstoken) uier van een niet zogend (wel drachtig) paard? het voelt warm en ze vindt het niet prettig wanneer ik er aan zit. Ze heeft geen koorts en is fit, eet en drinkt prima, beweegt gewoon. In overleg met vorige eigenaresse kijk ik het nog even aan.

Wat was jullie handelwijze toen?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: eenzijdig dikke uier

Geen ervaring hier.

Is ze gestoken door een insect?

Aangemeld
    Jul 2011

Dat heb ik me ook afgevraagd. Ik zie dat de zwelling langzaam afneemt dus ws lost het lichaam het zelf op, gelukkig.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ha, mooi!

(Tsss ik wilde alleen de bovenstaande woorden plaatsen maar toen meldde het forum dat het bericht te kort was en dat het minstens 10 tekens moest bevatten. Nou, bij deze dus! )

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Heeft ze eerder veulens gehad en hoelang is ze drachtig?

Het lijkt mij wel aannemelijk dat het een insectensteek is trouwens. Eventueel kun je er misschien (als dat lukt) wat anti-bite of muggenzalf oid op smeren.

Olivia had tijdens de dracht ook wel eens een eenzijdige verdikking op haar uier, maar dit kwam bij haar door de hormonen en het klierweefsel dat daarop reageerde. Haar vorige eigenaar heeft hier nooit iets van gezien, maar goed die keken alleen vanachter de draad :P. Dus ik weet niet wanneer het is begonnen bij haar. Het trok wel met een paar dagen/week weer weg.

Aangemeld
    Jul 2011

Het wordt haar eerste veulen en is nu 2 maanden drachtig. Ik begreep dat met twee maanden er inderdaad al zoveel zwangerschapshormonen zijn dat er daardoor ook een dikke uier kan ontstaan. Maar ik vermoed idd dat het een insectenbeet is geweest. De uier is aanzienlijk minder dik, ze heeft wat vocht wat naar het midden van haar buik gezakt is (laagste punt). Dank voor je reactie.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Nee bij een eerste veulen lijkt het me ook vreemd dat het de hormonen zijn. Dan zal het idd een insect zijn geweest

Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    55
    Dagboek Berichten
    14

Zo'n verdikking onder de buik had Noelle de eerste dag na de bevalling ook. Raar gezicht, een soort punt onder de diepste plek van haar buik. Eenzijdig dikke uiers hebben we hier nooit gehad.
    Ik ben ondertussen trouwens wel heel nieuwschierig naar foto's van je nieuwe paardjes!
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Aangemeld
    Jul 2011

Misschien goed om nog even te melden; de uier en de vochtophoping die naar haar buik was gezakt zijn inmiddels al een tijdje geheel verdwenen zonder ingrijpen. Gelukkig.

Leuk dat je benieuwd bent! Já, moet nodig 's wat foto's plaatsen....! het zijn mooie zwarte schatjes..

Bladwijzers

Forum Rechten