Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: afdekken natte paddock met zeil?

  1. #1

    afdekken natte paddock met zeil?

    Hallo,

    Van november tot en met maart is de paddock een natte bende waar niemand graag komt. De ponies kunnen er wel komen, maar blijven (natuurlijk) liever op de verharding staan. Grondwerk en rijden lijkt meer op een moddergevecht dan op iets anders.

    Om het zand droog te houden dacht ik eraan de paddock geheel af te dekken met waterdicht zeil, zodat het water eraf loopt en de ondergrond droog blijft. De ponies kunnen er dan niet staan, maar dat doen ze anders toch ook niet. Wil iemand gebruik maken van de paddock dan wordt eenvoudig het zeil aan de kant geschoven zodat het droge zand vrijkomt.

    Ik las ook al iets over kunststof tegels onder het zand en omploegen, maar dat lijken mij ingrijpender en kostbaarder zaken dan een zeil. Mij lijkt dit een eenvoudige, 'low budget' oplossing die ervoor zorgt dat we de hele winter fijn in een droge paddock kunnen spelen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, zowel posititef als negatief? Ik ben erg benieuwd, dus reageer alsjeblieft.

    Groeten, Femke

  2. #2
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Re: afdekken natte paddock met zeil?

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar als ik het zo in mijn hoofd heb zitten zou het een leuke oplossing zijn als het werkt.

    Maar... Waarvan is de zijkant van de paddock? Is deze namelijk van een houten hekwerk, dan heb je kans dat het regen wat naast de paddock valt, de paddock zo weer instroomt (ik weet niet wat voor bodem je hebt, maar ik denk hierbij aan zand wat naast de paddock ligt, of tegels, misschien ook wel gras)..

    Verbeter mij als het niet klopt hoor Maar dit was eigenlijk het eerste wat ik dacht, verder vind ik het een leuke oplossing, ik zou er zelf niet op gekomen zijn
    No one can teach riding as well as a horse.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •