Hallo allemaal,
Mijn tinker ruin Minx begint slechte rug spieren te krijgen. Hiervoor hebben we een osteopaat laten komen omdat ik een westernzadel aan zou laten meten (wat nu uitgesteld moet worden). Allemaal goede tips gekregen, maar...
Minx is nu 14. Pas beleerd op zijn 7e, en altijd bitloos geweest. Ik moet nu zijn rugspieren en buikspieren goed gaan trainen om het voor hem mogelijk te houden dat hij mij kan dragen. We moeten dus laag en diep longeren met het liefst een pessoa. Minx is een trekpaard dus hij is sowieso al liever lui als moe wat betreft longeren, maar hij is wel soepel en vind ik, erg lenig. Ik krijg het gewoon zonder hulpmiddel zo niet voor elkaar hem goed te laten werken. Ik wil persee bitloos blijven trainen en vroeg me dus af wat voor geschikte middelen (hoofdstellen) er zijn om bitloos te longeren.
Ik dacht zelf aan een side-pull (ik gebruik een barefoot Amber maar die is daar te los voor) en ik kreeg een suggestie voor een be-nice halster.
Minx is natuurlijk beresterk en moet me niet zo alles kapot trekken (zowel zijn neus als het tuig) als hij even zijn hoofd omhoog doet.
Wat gebruiken jullie?
Mijn excuses als er al een soort gelijk topic bestaat. Ik kon het zo niet goed vinden.
Bladwijzers