In mijn dagboek staat dit verslag ook, maar het is denk ik ook leuk om het hier te plaatsen
Stalgenootje en ik hebben beiden een beetje een zadeltic, zeker als het aankomt op boomloze zadels, en deze week hebben we de nieuwe Ghost als testzadel besteld
Hierbij een testverslag!
Test 1: De Ghost op Bailey.
Normaal rijd ik met een Barefoot Cheyenne.
Op Bailey ligt hij eigenlijk uitzonderlijk netjes, schuift meteen op de goede plaats en ligt daar ook als een huis. Uitzonderlijk, dikke plus!
Opstappen was ook geen punt, het is écht enorm stabiel allemaal.
En hoera voor mij, de wrongen zijn (ook) voor mensen met korte benen! Ik heb vrij korte benen en wrongen zijn vaak sierobjecten bij mij, ik kom er meestal niet aan,
dus voor de verandering is dit ook wel eens heel leuk!
Het ontbreken van zweetbladen, andere wrongen en dingen mis ik totaal niet, ik vind dat close-contact juist bijzonder fijn!
We zijn er eigenlijk gewoon zo op weggereden en hebben een heel fijn bosritje gemaakt
Bailey liep er fijn mee, zadel gaf ook genoeg vrijheid voor zijn schouder wat vaak een moeilijk punt is, ook fijn dus!
Nadeel vond ik de zitting, die is voor mij toch echt wel erg groot.
Ik kan haast twee handbreedtes kwijt achter mijn billen als ik in het zadel zit, en ik zit zeker 5 á 10 centimeter voor de aanzet van de cantle.
Dat is jammer, want daardoor is de zitting zo ruim dat ik echt helemaal nergens meer steun aan heb of 'in' zit.
Ander punt voor ons is het materiaal. Bailey reageert op langere termijn (langere ritten) slecht op synthetisch materiaal. Ik heb daarom altijd dekjes van natuurproduct (katoen/vilt/puur wol) en niets anders. De onderkant van de Ghost (en pad) is synthethisch en ik weet niet of daar een alternatief voor zou zijn.
Overigens was de testrit met Bailey een dubbel testrondje; ik had mijn Marylot Bloem hoofdstel even verbouwd tot kaakgekruist om te kijken hoe hij daarmee liep, vandaar
de malle touwtjes overal op de foto
ghosttest1800.jpg
Test 2: De ghost op Wente
Normaal rijd ik met een Barefoot Arizona met gewone beugelriemen in plaats van fenders, zo dus:
11aug1.jpg_effected-001.jpg
Beetje een dummytest hoor, rondje stappen en een drafje omdat ik benieuwd was, maar niet écht wat lastigs wilde vragen aan haar gisteren.
Wente is echt super, superbreed en plat als een pannenkoek van boven, en een schoft heeft ze niet.
Ik vond het eigenlijk verbazingwekkend hoe netjes de Ghost zich aanpaste! Wonderlijk, het lag als een huis en knelt toch nergens.
Bonuspunten voor het zadel, echt, ik vind het superknap!
Het zit goed, het zit leuk, Wente moest wel wennen aan een nieuw zadel, was voorzichtig in haar bewegingen, maar deed het wel gewoon keurig! Superpony
Maar qua comfort háált het het niet bij de Arizona waar we normaal mee rijden, dat is wel duidelijk
ghost2800.jpg
Bladwijzers