Ik ben bezig met het oude level 2 pakket (is het blauwe volgens mij). Ik ben nu halverwege en ga beginnen met liberty. Er staat dat als je op dit punt bent aangekomen, je als het goed is je paard niet meer in de wei hoeft te pakken, maar dat deze uit zichzelf naar je toe moet komen. Als je paard dit niet doet, moet je meer oefenen met thresholds, undemanding time en moseying.
Mijn paard (Tinker, LBI) kijkt nog niet eens naar me als ik naar haar toe loop in de weide. Ze loopt ook niet weg als ik het touw vastklik en ze loopt dan netjes mee.
Nou moet ik bekennen dat ik te weinig undemanding time en thresholds heb gedaan (ze is ook voor vrij weinig bang, de dingen die ze wel spannend vind zijn een half uur lopen), dus daar zou het wel aan kunnen liggen.
Als ik een steentje naar haar toe gooi in de weide omdat ze me negeert, negeert ze ofwel het steentje, of ze draait de verkeerde kant op, of ze kijkt of de steen eetbaar is.. Maakt dus weinig indruk.
Om een lang verhaal kort te maken: is het echt zo dat als ik deze dingen vaker doe, ze naar me toe gaat komen in de weide, of zijn er ook paarden die gewoon niet naar hun eigenaar toe komen in de weide, ongeacht het Parelli-niveau?
Ik wil namelijk voor mezelf niet de verkeerde verwachtingen kweken.
Bladwijzers