Nog geen uur lid en nu al een vraag...
Mijn paard staat in een grote weide met een ander paard, we hebben geen bak tot onze beschikking. Nu was ik van plan om gewoon met paaltjes en draad een ronde 'paddock' af te zetten in het weiland op een stukje waar het gras bijzonder kort is.
Is het een probleem dat het andere paard dan in de buurt is denken jullie?
En vraag 2, in Pocket guide 1 (oude levels) op bladzijde 18 staat de volgende zin die ik niet goed weet te vertalen.
"If you do have to get your horse during the time you're working through the next lesson, please enter his yard, pen or paddock and DO NOTHING directly with him for between 10 to 15 minutes before starting your session.
Deze zin staat na de opdracht een half uur in je paards omgeving te zitten, vlak voor de start van les 3. Nu begrijp ik het niet goed, wordt er bedoeld dat ik, de volgende keer dat ik iets met Cees wil gaan doen, hem eerst pak, dan in de prikpaddock zet en dan 10 minuutjes wacht? Of wacht ik eerst 10 minuutjes in het weiland voordat ik hem daar uit haal? In het tweede geval strookt dat niet helemaal met de waarschuwing dat je deze oefening niet direct nog een keer moet doen ivm mogelijk verkeerd omgaan met spelen van je paard..
Hopelijk kan een van jullie ervaren NH'ers dit zomaar voor mij ophelderen
Bladwijzers