Het was even stil, maar wij hebben niet stilgezeten: op 11 oktober is er weer een 'najaars EquiDay'.
Voorgaande jaren was dit EquiDay Advanced, dit jaar hebben we een iets andere insteek en heet het EquiDay Seminar
Het thema van het Seminar is: Happy Athlete: je paard gelukkig én fysiek gezond.
Het programma is vergelijkbaar met vorig jaar, 6 demonstraties/clinics van een uur, waarin verschillende onderwerpen uitgebreid worden behandeld.
EquiDay Seminar is een echt leerzaam evenement, met wow, how en what, oftewel:stukjes inspirerende show
uitleg over het hoe en waarom
én praktische oefeningen om thuis mee aan de slag te gaan.
NIEUW dit jaar is een leerzaam naslagwerk, waarin informatie uit de clinic (en aanvullende info) terug te lezen is. Niet alleen theorie, maar juist met tips en oefeningen om thuis mee aan de slag te gaan.
Je krijgt van 5 verschillende trainers nieuwe inzichten in 6 verschillende onderwerpen:
birger.jpg
Birger Gieseke heeft een nieuw concept over de individuele kwaliteiten van je paard, het Equine Quality System. Op het eerste gezicht dacht ik 'hé, dat is toch hetzelfde als de horsenalities' maar na de persoonlijke uitleg van Birger begreep ik dat het toch anders in elkaar steekt. In het EQS kijk je naar gedragskenmerken van je paard (net als bij de Horsenalities) maar werk je specifiek aan het verbeteren van verschillende kwaliteiten. Later op de dag geeft hij nog een clinic over training @ liberty. Het is nog even afwachten of hij een eigen paard meebrengt, of 1 of meer studenten.
Emiel Voest.jpg
Emiel Voest gaat dit jaar dieper in op het werk aan de lange lijnen. Met zijn eigen paarden laat hij zien wat je ermee kunt en hoe je de link naar het rijden legt. Omdat Emiel terughoudend is met het delen van 'how to', hebben we hem zover gekregen dat hij wél het traject laat zien van loswerken naar lange lijnen, maar daarbij voornamelijk een checklist aanreikt waarmee je kunt zien of jij er klaar voor bent of waar je nog aan moet werken. Uiteraard met Emiel's advies om te beginnen onder begeleiding van een instructeur.
De rest van het programma zal ik niet helemaal hier neerzetten, maar kun je vinden op de website.
Speciaal voor forumleden hebben we weer een kortingsactie! Maar: alleen voor actieve forumleden (die regelmatig kijken) want de kortingsactie loopt maar 1 week.
T/m 12 september krijg je € 5 korting op een ticket met code: ESIWEH (Equiday Seminar Ik Wil Er Heen!)
Bladwijzers