Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken, dus toch maar eens een topic aangemaakt
Toen ik Femme een half jaar geleden kocht en grondwerk deed merkte ik al dat zij erg te motiveren is met voedsel. Hoe klein ook, Femme is blij! Op dat moment werkte het belonen met voedsel echter averechts. Femme werd opdringerig en haalde haar hele truukendoos naar boven die ze met haar vorige eigenaresse heeft aangeleerd . Pasje hier, pasje daar, buiging hier buiging daar. Ik zette Femme op dat moment uit mijn ruimte, maar ze bleef opdringerig. Kon niet eens richting haar schoft lopen of ze stond met haar neus alweer bij mijn jaszak. Daarom besloten om eerst aan de band te werken en geen voedselbeloningen meer te geven.
Nu we een half jaar verder zijn ben ik langzamerhand toch weer begonnen met de voedselbeloningen, omdat ik merk dat Femme er ontzettend hard voor wil werken. Oefeningen zoals de circling-game of de sideways oefeningen pakt ze véél sneller op. De truukendoos blijft inmiddels achterwege, maar soms wil ze nog wel eens opdringerig zijn. Als ik een oefening aan heb geleerd met brokjes kan ze daarna nog om me heen blijven plakken.
Voorheen sleurde Femme me mee naar alle grassprietjes die ze kon vinden, maar inmiddels hebben we een ''Gras'' en een ''Hoog'' geïnstalleerd Ben dan ook al erg tevreden met hoe het nu gaat, maar ik denk dat we nog best de puntjes op de I kunnen zetten.
Wie werkt hier nog meer met voedselbeloningen? (met een LBI paardje? ) en hoe passen jullie dit toe? Hebben jullie bijvoorbeeld ook een commando verbonden aan de beloning? En hoe vaak beloon je dan?
Bladwijzers