Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Wond in de kootholte

  1. #16
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Wond in de kootholte

    Niet om lullig te doen hoor, maar hoezo is Boti er zelf wel ok onder om dag en nacht op stal te staan? Je geeft zelf al aan dat hij zijn hele stal omkrauwt. Dat klinkt mij als een teken van stress/verveling in de oren, en als een uiting van: ik wil eruit, ik wil bewegen! Of hoe zie jij dat dan?
    Ik begrijp dat je niet voor deze situatie gekozen hebt en dat je er nu het beste van moet zien te maken en ik geloof ook echt wel dat je je best doet voor Boti hoor! Ik snap alleen niet zo goed waarom je denkt dat hij zich wel oké voelt in de stal en waarom je het niet zo erg vindt om dit zo nog een paar maanden te laten zijn...? Het is voor geen enkel paard goed om dag en nacht op stal te staan, maar voor een jonge hengst is het al helemaal een straf...

    Hoe was hij in Spanje gehuisvest? Alleen? In een groep? Dag en nacht op de wei?

    Wel lastig als hij niks omhoudt. Ik heb er hier ook zo eentje (Atli). Gelukkig is het ook nog nooit nodig geweest dat hij iets echt wél om moest houden...

    Hopelijk lukt het om bij Ali (wie dat ook zijn moge ) snel een plek op de wei te regelen!

  2. #17
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Wond in de kootholte

    Ali is Aliso . Dat wil ik graag proberen of hij daar bij kan.

    In Spanje stond Boti hele dag alleen in een paddock. Hij stond alleen met 2 andere hengsten in een grote wei, vervolgens ging de eerste in training en is de tweede verkocht. Toen is Boti dag en nacht naar een paddock gegaan. Daar brak hij steeds uit. Hij was in Spanje niet meer te hanteren. Er kwam een nieuwe hengst bij en toen hebben ze geprobeerd ze samen te zetten, maar dat ging niet met Boti.

    Ik vind Boti niet slecht ogen nu. Evenals veel andere mensen die hem gezien hebben. En natuurlijk snap ik dat hij liever op de wei staat, dat heb ik ook liever, maar ik weet dat het pas ideaal is als straks mijn eigen plek af is. Ik ga hem niet de stress van weer verhuizen aandoen als ik niet zeker weten of het beter gaat worden voor hem.

  3. #18
    Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    915

    Re: Wond in de kootholte

    Kun je niet een goede batterij lenen van iemand zodat je alvast stroom op de wei bij Ali kan zetten? Wel moeilijk met zo'n houdini, je wilt ook niet dat hij ontsnapt!
    Persoonlijk vind ik verbinden wel risicovol als hij het eraf trekt. Je zou toch niet willen dat hij de wond hier door meer beschadigd. Groene leem klinkt ook wel goed. Hou je het schoon en gesloten mee. Ik ben het wel eens met Saar, het moet kunnen drogen om te helen. Lastig met die bodembedekking!

  4. #19

    Re: Wond in de kootholte

    Drogen om te helen is inmiddels achterhaald, een wond heelt het beste zolang hij een mooi wondbed heeft die dus vooral niet droog is. Vroegah, was dat wel het geval, toen dacht men nog dat het moest indrogen.... Inmiddels zijn ze tot andere inzichten gekomen. Dus of dat afspuiten nou wat uitmaakt..... Overigens herhaal ik niet meer als mijn moeder, zij is wondverpleegkundige bij mensen nl.... Ik heb er erg veel aan gehad, ze heeft mijn Sjakebeest echt wel goed op weg geholpen.
    Een paard is een paard, laat hem dan ook in zijn waarde

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •