Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Zelf mestonderzoek leren doen

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Zelf mestonderzoek leren doen

    Mijn bovenste beste meedenkende buurman attendeerde me op deze cursus. Hij gaat leren mestonderzoek (en heeft al de materialen al als chemicus) te doen bij schapen, ik bij paarden, leuke combi.

    Voor wie ook geinteresseerd is, zie deze link

    http://www.mesttest.com/Cursus-mestonderzoek

    niet goedkoop in eerste instantie maar als het goed is (en je vindt dat belangrijk) verdient het zich terug...

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ja, ik doe het ook.
    Ik vind het een gedoe. Maar ik had vroeger op school dan ook al een hekel aan scheikunde en microscopen enzo.
    Het verdient zichzelf inderdaad wel terug ja, dus wat dat betreft is het wel de moeite waard.

  3. #3

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ik kreeg de nieuwsbrief van Atorka en die organiseren zaterdag 8 november ook een cursus voor € 75,-. Ik kan de link alleen niet meer terugvinden Zelf nog twijfel of ik erheen kan/wil

  4. #4
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ik doe het ook zelf na een cursus van http://www.wormtest.nl/praktijkdagen. Ik vind het echt fijn dat ik er zelf wat meer regie over heb. Ik doe het wat vaker zelf dan dat ik het eerst liet doen. Ook vind ik het een grote plus dat ik het beter bewaard (gekoeld) mee kan nemen en thuis direct ermee aan de slag kan. Bij de cursus kwam toch echt naar voren dat hoe lang je wacht, hoe minder betrouwbaar het monster is. Eerder stuurde ik het op naar Het Woud en dan gaat er al snel wat tijd overheen van verzamelen tot naar de brievenbus en aankomst daar!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  5. #5

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ik ga die cursus volgend voorjaar doen.

    Ik lever het nu in bij mijn praktijk. Maar zelf doen lijkt mij erg leuk !

  6. #6
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ik vind het ook leuk om het zelf te doen! Op de cursus kregen we ontzettend veel info, ook over weidebeheer, omweiden, de levenscyclus van wormen etc. Was voor mij in ieder geval reden om poep altijd te blijven ruimen (met minder land) i.p.v. verspreiden. Het was een leuke en leerzame dag en daar heb ik ook het basispakket met microscoop en spulletjes gekocht .
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  7. #7

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Ik ruimde eerder ook de mest op. Helaas vind mijn stal eigenaar het onzin.
    en om nu 9 paarden in mijn up op de ruimen zie ik ook niet zo zitten..

    ooit op eigen plekje ga ik het zeker weer doen.
    Uit onderzoek vorig week kwamen mijn paarden niet boven de 150 qua score.

  8. #8
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Re: Zelf mestonderzoek leren doen

    Leuk Angela, je enthousiaste reactie motiveert!
    Ik ruim ook altijd (dagelijks) de mest op i.v.m. wormbesmetting heb inmiddels 4 mest/composthopen in de 4 verschillende weides, en sjonge wat een poepmachines, hihi. Ik hoop op deze manier en m.b.v. de schapen alleen te hoeven ontwormen wanneer het echt nodig is en dan evt als dat kan alleen op bepaalde wormen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •