Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Drainage paddock

  1. #1
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Drainage paddock

    zijn er mensen hier die drainage hebben aangeegd in de paddock? Zoja, met welk materiaal, hoe, welke toplaag, welke ondergrond, waar is de drainage op aangesloten en hoe bevalt het?

    Ik ben voor mijn nieuwe stekje op zoek naar ervaringen gezien ik veel keuzes te maken heb over hoe dingen aan te leggen.

    de paddock zou vrij intensief gebruikt worden gezien het de paddock is die voor de loopstal ligt en een centrale plek in het paddock paradise.

    Ale ervaringen zijn welkom!

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Drainage paddock

    Drainage is ook erg afhankelijk van de regio waar je woont.
    Hier is het weiland om de 3 meter gedraineerd, de bak om de meter.
    Ik ken alleen maar drainage door geulen, daar doe je slangen in. Er is hier nog doek onder gelegd, want anders vertrekt je zand ook gewoon.
    Drainage loopt naar de sloot.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Drainage paddock

    Ookal komene wij op zandgrond op afscht te ztten wat de paddock betreft, dan nog wil ik graag drainage. Vandaar de vraag. De een geeft aan; drainagebuizen in een pakket met d en folie eromheen, de ander geen folie of d. De volgende zegt om de twee meter de ander om de 5 meter. Ik krijg advies voor het ingraven van drainage met daaroverheen doek, met daaroverheen drainagezand, met daaroverheen doek met een toplaag met rivierzand, ook weer mensen die het totaal anders doen enz enz. De een zegt dat speciale lagen met doek en d en met laser op afschot laten leggen onzin is, de ander weer niet.

    Ik weet nu dus inmiddels niet meer wat te kiezen en vraag me af of er mensen zijn die ergens ervaring mee hebben.

    Ohj, en mensen die een aangelegde paddock met drainage hebben; hoe onderhouden jullie de bovenlaag tegen dichtslibben? Laten jullie de laag alleen "doorprikken" of ook regelmatig doorhalen/omhalen, is het vernieuwen van de toplaag nodig of blijft het op zand met grove korrel lang goed?

  4. #4

    Re: Drainage paddock

    Op bokt loopt een topic van een pension stal die net drainage hebben aangelegd.
    Met deel eigen techniek volgens mij. Maar ziet er zeer keurig uit.

    Ik zoek hem even op
    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic....=unread#unread

  5. #5
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Drainage paddock

    Om de drainagebuizen moet je iets leggen dat water doorlaat, dus d of dergelijke. Tegenwoordig wordt er ook wel piepschuim gebruikt bij drainage.
    Hier ligt er in de bak drainagezand met dennenhoutsnippers. Na 15 jaar zijn de snippers wel op. Op zich is de bak nog prima. Alleen doordat we op veengrond wonen is het midden meer gezakt en werkt de drainage daardoor niet meer.
    5 meter uit elkaar vind ik wel heel veel. Denk dat het dan weinig meerwaarde heeft, jullie wonen op een ondergrond waar het toch wel goed wegtrekt.
    Zou zeker met een laser het goed aan laten leggen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •