Pagina 10 van de 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 192

Topic: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    17

Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

Mooi geschreven San!
    Dat vet mooi uit de kluiten gewassen forumfeestje, dat zat ik René ook uit te leggen
    Ik heb het erg gemist, volgend jaar wil ik zeker graag weer meedoen, zowel achter de schermen als vrijwilliger als in de ring met de challenge, haha!

Ik vind het knap van jullie!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    37

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra Bekijk Bericht
    Het enige wat ik ECHT mis in vergelijking met equidays van 4/5 jaar terug, zijn de forumleden-vrijwilligers.
    We hebben het daar zaterdag even over gehad en toen heb ik eens na zitten denken hoe dat voor mij is gelopen. De laatste keer als vrijwilliger was toen de ED op het buitenterrein moest; daarna was ik er even helemaal klaar mee als vrijwilliger omdat die in mijn beleving enorm chaotisch was.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Laten we ook Marloes (Loesjevos) niet vergeten, onze fantastische ringmeesteres
    De chaos van 2 jaar terug was gelukkig eenmalig. Voor een volgende keer gaan we ons best doen voor zoveel vrijwilligers dat iedereen maar een halve dagtaak heeft.

Veel tijd om stil te zitten krijgen we niet, want 27 juni staat 'ons' volgende evenement op de planning. We zijn namelijk door de KNHS gevraagd om het showprogramma plus strodorp voor de Paard&Leven dag te organiseren! Eens kijken hoeveel NH we in dit evenement kunnen binnensmokkelen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Eigenlijk mis ik sowieso wel een beetje de forumleden op Equiday, niet dat ze er niet zijn maar ook de challenge was eerst een NH-forum challenge, was gewoon leuk toen.

nu voor mij steeds meer onbekenden, dat vind ik jammer ook vond ik de challenge zo erg tegenvallen dat ik ben weggelopen, ik had er misschien een te hoge verwachting van, maar lang niet iedereen was for the horse bezig. En ik begrijp heus wel dat je zenuwachtig bent (ik heb dat ook, maar for the horse zou toch voorop moeten staan)
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

NH is groeiende in Nederland en ik denk Evi en Sandra dat jullie jezelf daar een dikke schouderklop voor mogen geven!
    Ik hoop er volgend jaar ook weer te zijn als vrijwilliger. Voor mij was de laatste keer ook buiten en niet zo'n succes maar daar hebben jullie toen wel een hoop van geleerd en veranderd. Feit is gewoon dat mijn gezondheid nog steeds niet 100% is en ik dit jaar dom genoeg ook nog 's avonds weg moest.
    ik heb wel weer enorm zin omals vrijwilliger mee te doen, veel mensen die ik ken via het forum staan of achter de schermen of in een stand!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid wendyjj's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2012
    Leeftijd
    25
    Dagboek Berichten
    11

Ik vond het erg gezellig en kom volgend jaar weer graag helpen als vrijwilliger!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Ik heb een enorm leuke dag gehad en zojuist ook even de enquete ingevuld . Overigens heb ik kunnen zien wat ik wilde zien, mede dankzij het voor mij dus heel handig geplande programma hihi. De challenge vond ik overigens wel erg leuk om te zien, juist vanwege de grote verschillen tussen de deelnemers! Ondanks dat er soms meer oog voor de "taak" als de onderlinge verstandhouding was, vond ik het erg leuk om te zien hoe verschillende combinaties met hun specifieke uitdagingen omgingen. Wat ik echt minder vond was Eva (achternaam kwijt, sorry) met Flip.
    Waar ik echt enorm positief door verrast werd, was de demo van Robin Legdeur! Echt ontzettend mooi om te zien hoe het paardje wat inhield met een oortje op Robin gericht als zij ergens naast het paard hing en weer voluit ging met de oortjes erop, en die dikke knuffel die Robin haar paard gaf nadat de demo klaar was bezorgde niet alleen mij een brok in mijn keel. Daarnaast was het ook erg knap wat ze samen lieten zien, maar die onderlinge band knalde er voor mij echt uit.

Forumleden heb ik genoeg zien rondlopen, sommigen ook gesproken. Echter ga ik vooral voor de inhoud van de dag heen en niet zozeer om forumleden te spreken (ook gezellig, maar dat doe ik dan liever op een playday), dus voor mijn gevoel is dat vroegere ons-kent-ons op de Equiday niet zo'n gemis. Ik zie het juist als een positief iets dat er zoveel mensen die niet op dit forum actief zijn toch op een dag als deze komen, want hoe meer mensen kennis maken met NH hoe fijner dat is lijkt me.

Wat betreft het vrijwilliger zijn, nee, niet voor mij. Voor mij is Equiday een (van mijn spaarzame) uitjes per jaar en daar wil ik optimaal van kunnen genieten . Dan kom ik liever op oproepbasis achter Saar aan als er een paard niet geladen wil worden of als tasdrager .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ook wij waren weer van de partij. Mijn dochter deed mee met de challenge: meisje met zwarte ijsco met streep.
    Ook ik kom voor de inhoud. Ik vond het een erg goed programma, veel afwisseling en had eigenlijk nog veel meer willen zien. Maar het lopen van de bak naar de paddock en terug kost wel veel tijd. Maar goed, dat wist ik van te voren.
    Het enige vervelende was dat als je als deelnemer bij de paddocks vandaan kwam, dan kon je heel lastig de hallen in. In principe waren de hallen alleen toegankelijk voor deelnemers met paarden, en door het hek bij hal 1 mocht je niet. We zijn dus toch maar via de "ilegale" route steeds naar binnen gegaan, anders kwam je er niet in.
    Misschien is het handig deelnemers een anderskleurige armband te geven? Dan kun je die laten zien aan de ringmeesters.
    En het was van te voren idd niet duidelijk gemaakt waar je moest parkeren, en of jouw entree en die van je groom gratis was. (dat was vorig jaar wel gecommuniceerd)

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik vond het weer een leuke dag. Het kwam op mij over als strakker georganiseerd als voorgaande keren. Ook het programma vond ik divers. De vorige keer vond ik nog nogal Parelli georienteerd terwijl ik het nu beter verdeeld vond over de disciplines binnen NH. Ik heb een stukje van de challenge gezien (laatste 2 rondes van 3 dus Mera met Feliz helaas net gemist) en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de deelnemers ook ietwat vond tegenvallen, daarin ben ik het wel met Marit eens. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar het eerste wat ik dacht toen ik de rondes zat te kijken was 'bijna iedereen heeft touwhalster met een gewone knoop...' Ik had even een soort Eddy in Parelli-tijd momentje . Met de meiden die ik bij me had aan de kant heb ik soms alternatieven besproken voor de wijze waarop de deelnemers het aanpakte. Ik kan me ook voorstellen dat als je voor het eerst daar staat dat het best een dingetje is en dat je gewoon graag wil dat het lukt en daarmee het paard vergeet. Ik vraag me af of daar ter plekke iets aan te doen is. Ik weet niet of dat gebeurt na afloop van de challenge (toen ik of Aafke meedeed iig niet) maar het kan wel goed zijn om met de deelnemers nog na te bespreken en feedback te geven over wat er gebeurde, als jury zijnde. Dat lijkt me leerzaam voor de deelnemers en goed voor het niveau van horsemanship. Het meisje met de zwarte ijslander vonden we wel erg leuk. Mooie band hadden die twee. Wat wel jammer was trouwens was dat het geluid tijdens dit onderdeel erg slecht was. Ik kon niet verstaan wat Anna vertelde.

Het kozakkenvolitige vond ik een leuk showelement. Pony maakte af en toe gebruik van een gat dat de longeurs lieten vallen maar daar werd door de ruiter heel netjes op gereageerd. Mijn bende 10-12jarige vonden het in ieder geval erg gaaf.
    De show van Simon was ontzettend chaotisch. Zijn pony beet hem ook herhaaldelijk waarna hij dan soms ook een koekje kreeg. Tikkeltje apart. Volgens mij een hele aardige gozer maar wel heel kluizenaars-achtig soort van apart. Geweldige uitvinding die kar van hem maar doordat het er zou houtje-touwtje uitzag en het verhaal warrig was kwam zijn boodschap voor mijn gevoel totaal niet over. Ik denk dat een aantal NH-stereotypiën voor de niet-NHers die een kijkje kwamen nemen op het evenement iets teveel aanwezig waren. Gelukkig was er voldoende balans in het programma dat de dag het wel kon hebben.

De demo van Eva Roemaat met flip vond ik juist wel leuk. Voorgaande demo's met Shilas vond ik namelijk vaak tegen het gevaarlijke aanzitten en dit ging prima. Hele mooie schoolhalt. Ook het verhaal wat ze erbij vertelde vond ik leuk. Ik ben benieuwd wat jij er minder aan vond Jossie.

De meiden hadden Niek buiten zien staan met zijn demo-paard en waren een beetje geschrokken van hoe hard het er aan toe ging tegen het paard buiten. In hun ogen leek hij soms het paard te corrigeren terwijl ze niet zagen of niet begrepen waarom. Ik heb het niet gezien wat ze waren toen even zelf op pad en ik kan me voorstellen dat ze de subtiele signalen missen waar Niek op reageert maar ik kan me ook zo voorstellen dat dat geldt voor andere bezoekers die dat zien. Misschien kan er een plek geregeld worden in de buurt van de hallen waar mensen met hun demopaard kunnen staan en waar je toch in de buurt bent van de clinic-ringen?

Voordat ik naar Sjo ging zijn we nog even wezen kijken in hal 3. Daar ging het helaas net mis met Bregje. De pony was erg gespannen en toen iemand flitste op het moment dat hij net iets versnelde ging pony-lief ervandoor. Ze maakte een aardige smakker. Ze stond duidelijk zelf, net als de pony stijf van de zenuwen. De spreker van de ring loste het wel netjes op moet ik zeggen. Daarnaast maakte het wel het nut van de kar in een voorgaande demo duidelijk. Ik vroeg me wel af of je het moet willen zo'n jonge meid met zo'n pony die het volgens mij niet professioneel doen een demo te laten geven. Ze liet de teugels met enige regelmaat op de grond slingeren en een touwhalster voor bitloos mennen vind ik ook een beetje een twijfelachtige optoming voor voor de kar. Desondanks jammer dat dit haar overkwam.

Voor de eerste demo waar Sjo aan mee zou doen moesten we naar de workshop ring. Paard daar naartoe brengen was niet helemaal veilig. Nienke heeft ons naar de kortste route door het publiek gedirigeerd maar zelfs een braaf paard als Sjo vond het niet heel comfortabel zo dicht door het publiek en de stands. Demo zelf ging prima. Ik heb er weinig van meegekregen, heb vooral naar Sjo gekeken :-D. Dat laatste gelde ook voor de 2de demo.
    Ik vond het leuk om Sjo met Piet te zien. Door een miscommunicatie ging hij met Sjo aan de gang ipv mij en Sjo les te geven. Aardige vent, jammer dat het hoofdstel wat hij Sjo om deed zo los zat dat het af en toe bijna in zijn oog zat. Daarnaast was hij niet heel goed in doen en daarbij ook uitleggen. Jammer, want alleen al terwijl je bezig bent vertellen wat je doet en waarom kan al heel verhelderend zijn voor het publiek.

De dag afgesloten met een laatste stukje van de demo van Janneke Buddendijk. Jammer dat er geen muziek bij was en dat ze tijdens het rijden zo weinig vertelde. Ze vertelde bijvoorbeeld wel dat ontspanning belangrijk was maar hoe ze dat dan probeerde te bereiken al rijdend lichtte ze niet toe.
    Toen ik Sjo ging inladen waren de meiden al 10 minuten bij de paddocks en vertelde daar een niet zo nette inlading te hebben gezien (touwen achter kont en fikse mep). Je kunt natuurlijk niet alles controleren maar een voorgaand jaar was dit ook al zo. Wellicht dat daar toch nog iets op te vinden is om situaties als dit te voorkomen.

Wat mij betreft wel weer een verbetering ten opzichte van voorgaande jaren mbt afwisseling in programma en mate van strakheid waarmee het was georganiseerd. In het algemeen zijn ietsjes meer scanners nog voor de kaartjes wel handig (luxe probleem dat er zoveel mensen in de voorverkoop een kaartje hebben gekocht) en wat groter aanbod aan voedsel en drinken maar verder helemaal goed!

Omdat de meiden mee waren kon ik niet blijven hangen voor een praatje. Jammer want ik zie de meeste paardenbekenden alleen op de equiday. Ik dacht wel na vandaag dat ik veel van jullie wel mis en dat ik het erg leuk zou zijn om weer eens een NH-forum BBQ te organiseren.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Dat vond ik inderdaad ook; het kwam echt een stuk professioneler over dan eerder. Complimenten!

Mijn enige punten:
    1. de linten van de paddock waaiden los en dat gaf erg gevaarlijke situaties. Misschien volgende keer weer zonder wind bestellen of de linten om de paaltjes slaan. Verder goed stroom op de paddocks (persoonlijk onvrijwillig gevoeld ) dus dat was top!
    2. De parkeerwachten van de KNHS misschien laten vragen of je voor equiday of knhs komt gezien het verkeerd neergezet worden met parkeren en geen bordjes vanuit onze richting. Dat kon dus duidelijker, maar uiteindelijk liep dat ook wel los.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike Bekijk Bericht
    De demo van Eva Roemaat met flip vond ik juist wel leuk. Voorgaande demo's met Shilas vond ik namelijk vaak tegen het gevaarlijke aanzitten en dit ging prima. Hele mooie schoolhalt. Ook het verhaal wat ze erbij vertelde vond ik leuk. Ik ben benieuwd wat jij er minder aan vond Jossie.
    Wat mij stoorde in deze demo was het feit dat kleine Flip zo nu en dan behoorlijk de oren plat had en de demo-dame allerlei heupjes/schoudertjes in haar ruimte presenteerde waar zij dan verbaal zeer enthousiast op reageerde en koekjes uitdeelde, gelukkig is hij klein en wordt het dus niet link (want dat staat me dus ook bij van deze dame met een Haflinger, dat het bij vlagen echt link was wat ze deden). Daarnaast vind ik haar erg druk in woord en gebaar, teveel geluidjes en andere uitroepen tegen dat paardje, waardoor ik vooral afgeleid werd van hetgeen ze aan knappe dingen (zoals de schoolhalt) liet zien. Vermoedelijk is dat wat mij eraan stoorde overigens wel waar de jonge toeschouwers voor kwamen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over deze Equiday. Het programma was super, zoveel publiek ook, maar ik heb er eigenlijk vrij weinig van gezien. Grappig dat hier juist gezegd wordt dat het strakker georganiseerd was, voor mijn gevoel was het als vrijwilliger erg chaotisch. Misschien ook omdat er iets te weinig vrijwilligers waren, met daarbij een hoop nieuwen waarmee je niet bent ingespeeld.. Het was voor mij wel een beetje teveel van het goeie.

Wat mij betreft mogen er volgend jaar écht strenge regels komen wb veiligheid. Zenuwachtige paarden die helemaal los tussen kleine kinderen staan (en ik kreeg me toch een grote muil toen ik daar wat van zei ), die VD-Eva die een hele bult kinderen zonder cap op die pony laat terwijl ze een paar meter verderop een fotoshoot houdt, Bregje, trappende pony's, overal mensen die tussen paarden doorlopen.. dat was voor mij wel een no-go. Het zal prima dat het kán, maar dat hoef je geloof ik niet uit te proberen. Ik werd er lichtelijk chagrijnig van. De mensen tegen wie ik heb staan mekkeren, sorry daarvoor

Maar goed, er een geslaagde dag van maken, de gezelligheid en (oud)forummers spreken maakt dan wel weer een heleboel goed. Volgend jaar wordt de Equiday vast nóg beter, maar ik denk wel dat ik dan gewoon als bezoeker ben. De sprekers waren trouwens top, vooral de vrouw in hal 3 vond ik erg goed

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik vond Eva met Flip een stuk leuker dan met Silas. Daar loop ik bij weg, nu Flip wel zitten kijken. Hoewel de demo lang zat was terwijl bij andere demo's de tijd wel iets langer mocht zijn. En ja, wel overenthousiast en wat erg hard geluid, maar ach.
    Programma was prima qua afwisseling. Voor mij wel fijn een jaar compleet zonder verplichtingen voor mij en Marit.
    Mennen met touwhalster heb ik mij al over uitgesproken. Dat vind ik niets, dus die demo niet gekeken. De andere mendemo ook niet, want ik had al even opgezocht en al dat touwtjes gebeuren is niet helemaal mijn stijl. Heb hem even op de knieën ernaast zien zitten, dat was genoeg om weg te gaan, haha.

Overigens zag ik meerdere mensen zonder cap op pony en ook het mennen was zonder cap geloof ik. Iets wat helemaal niet mag bij de KNHS, wat mij betreft mag je daar streng op zijn, gewoon afstappen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Actief Forumlid wendyjj's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2012
    Leeftijd
    25
    Dagboek Berichten
    11

Ik vond het aan het begin van de challenge een beetje chaotisch. Het was niet duidelijk dat je bij 1 onderdeel moest beginnen en dan door draaide. Later bij het liberty gedeelte was dit al veel duidelijker. Wel vond ik het heel fijn dat we op het einde een blaadje kregen met daarop je punten en comentaar van de jury. Daar kan ik wat mee omdat je zelf soms niet door hebt hoe je naar je paard toe bent als je met die oefeningen bezig bent. Ik sla het komende jaar in ieder geval de challenge over. Na 3 keer achter elkaar vind ik het wel mooi geweest Veder vond ik het goed georganiseerd!

Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Leeftijd
    27

Ik heb genoten afgelopen weekend!
    Begon vrijdag al met een heerlijke bosrit in de Veluwe met een vriendin!

Zaterdag had ik veel te veel mensen die ik wilde zien en spreken, dus helaas veel te weinig tijd gehad voor de demo's..
    Wel heel gezellig gehad!

Het was wel onwijs druk ! Supergoed voor de organisatie natuurlijk, maar het was voor mij als bezoeker soms wel heel vol.
    De poffertjeskraam stond niet echt op een handige plek, daar ontstonden vaak opstoppingen. Ook de stands in het gangpad van hal 2 zou ik liever ergens anders zien, want daar kon je lastig langs, maar ook lastig op je gemak kijken/vragen stellen etc. De rest van de stands vond ik allemaal wel ruim opgezet, dat was fijn!

Het geluid in hal 3 was (in ieder geval op de korte kant) niet zo heel goed. (Tijdens de shows die ik gezien heb ) De spreker in hal 3 vond ik wel ontzettend goed!!

Volgend jaar hoop ik eindelijk als vrijwilliger meer te kunnen helpen! Ik zou het erg leuk vinden om het eens vanaf de andere kant mee te maken!

Pagina 10 van de 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten