Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: bos kijken bij stick to me

  1. #1
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    bos kijken bij stick to me

    Mo kijkt altijd erg boos als we stick to me doen. Ik vraag zijn neus dan naast mijn elleboog, maar hij lijkt die het liefst kapot te willen bijten.
    In stap kijkt hij minder boos dan in draf.
    Laat probeerde ik uit of het hielp om de afstand tussen ons te vergroten, maar pas bij een meter of 3 verbeterde zijn gezichtsuitdrukking. Linksom is minder erg dan rechtsom en hij begint met boos kijken zodra ik met mijn hand hem vraag te versnellen. Toch liep hij nooit bij me weg en zodra we stil stonden was hij weer vrolijk.
    Wat zou ik hieraan kunnen doen. Ik heb niet hetidee dat hij mij wil drijven of dat hij onzeker is. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

  2. #2
    Actief Forumlid TwarresNoah's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2014
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    33
    Berichten
    101
    Dagboek Berichten
    35

    Re: bos kijken bij stick to me

    Ik weet niet of het een goede manier is... maar ik ken iemand die heeft zelf nogal een dominante merrie. Zij had een soort gelijk probleem. Haar paardje rende voor haar wel de bak rond maar altijd met haar oren in de nek. Zij loste dit op door zelf altijd net iets meer te vragen en mee te rennen tot ze haar oortje naar voren deed. Misschien helpt het ook bij Mo Succes
    Er is geen beter leven dan een goei!!

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    31
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    Re: bos kijken bij stick to me

    Als ik het me goed herinner noemt Parelli ergens ook dat de draw die je creëert met stick to me die oren in de nek triggert. Had met de catchinggame te maken dacht ik. Dat je 'wegloopt' geeft het paard een gevoel van controle. Dat is fijn want het zorgt voor (zelf)vertrouwen maar het roept daardoor ook dominantie op. Ik geloof niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken en je hier niets aan hoeft te doen. Sommige spelletjes roepen dat op bij je paard. Dat cutting wat Parelli wel eens met zijn paarden doet is ook zo'n spelletje wat dominantie oproept en je ziet veel paarden dan ook de oren plat leggen. ( ik weet even niet zo goed hoe ik het moet noemen maar bedoel dat tegenover elkaar snel zijwaarts van links naar rechts waarbij je paard je spiegelt) Hou het wel in de gaten of het niet uit de hand loopt. Check vooral of je drive en draw kunt afwisselen. Dat kan je gewoon tijdens stick to me doen door een bocht in zijn richting te maken. Als het goed is gaat ie aan de kant, zo niet eerst weer wat meer driving dingetjes doen om dat recht te zetten voor je verder gaat.

  4. #4
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: bos kijken bij stick to me

    Waar ligt jou focus..op hem of om je heen, bij de clinic van silke zei ze alles heeft een betekenis(alleen dan in het engels)
    Hoe is jou gezicht uitdrukking jou houding tegen over hem, bij een student in die clinic kreeg het paard een betere uitdrukking alleen al omdat ze een smille had.
    Bij de andere omdat er minder ogen op het paard gericht was etc etc verder ben ik er ook nog mee bezig maar ik heb een dominant manneke.
    Ik ben nu bezig met afstand en moet nog aan mijn focus werken, niet op hem maar voor mijn uit...ben benieuwd of dat wat opleverd.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  5. #5
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: bos kijken bij stick to me

    Herkenbaar! Sofie doet dat ook. En inderdaad ook zo dat het in stap wel meevalt en erger wordt in draf. Wat ik daarover geleerd heb is precies wat tabitiboe zegt en dus maak ik me er ook niet al te druk in. Maar dat is wel omdat het voor mij niet als echt heel kwaad of gevaarlijk aanvoelt. Ze kijkt een beetje boos maar we hebben nog connectie. Het voelt dus echt wel aan als die driving game die een beetje in haar naar boven komt. Voor mij voelt het oké.

    Over het algemeen merk ik gewoon wel dat Sofie haar oren meer naar achter zijn hoe dichter ze bij mij is. Op een paar meter afstand kan ze haar oortjes spitsen en kijken naar mij, zich focussen op mij. Het is wel logisch dat ze dat niet kunnen als ze dicht naast je lopen. Dus ik heb liever dit dan dat ze naar andere dingen zou lopen kijken. Nog een ander situatie waarin ik datzelfde boos-kijken heb is bij de yoyo-game. Op afstand kan ze heel mooi naar mij staan kijken maar als ik haar dan draw gaat ze ook kwaad kijken, en is het weer dat stukje "driving game" dat in haar boven komt. Herken je dat ook?

    Ik heb ook wel eens horen zeggen dat dat erg goed is. Dat de meeste paarden van echt grote horseman dat ook doen, omdat die dus drive hebben (ontwikkeld). Zeker bij een draw. Ook super tof dan om koeien te gaan drijven ofzo
    Take the time it takes, so it takes less time.

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    31
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    Re: bos kijken bij stick to me

    Klopt, paarden die voor vee gebruikt worden hebben dat ook heel erg. Cow sense heet het dan. Ik heb 1 keer een koeienclinic gevolgd en die paarden hebben ook allemaal de oren regelmatig plat. Niet dat ze boos zijn maar gewoon ontzettend fanatiek. Ze hebben echt lol in het drijven.

    Ik doe met Blomke soms een spelletje waarbij ze dat ook heel erg heeft. Je zou haast bang van dr worden zo kwaad kijkt ze af en toe maar ze heeft duidelijk echt plezier en geeft ook zelf aan dat ze dat spel wil doen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •