Stapje, stapje,stapje; Gaaaaaaaaap-ogen wegdraaien-hoofd scheef-gaaaaaaaap-tong naar buiten.
Ja. Dat doet Femme als ik haar de yoyo-game vraag. En niet één keer, maar zo goed als elke keer. Na zo'n beetje 4 passen komt het gaap ritueel. Femme kan de yoyo-game super. 10 pasjes doet ze zo. Wat zou het dan kunnen zijn dat ze zo veel gaapt? Ik weet dat gapen positief is, omdat ze dan aan het verwerken zijn. Maar ook op zo'n gekke manier? . Het lijkt er op dat ze met haar tong nog even haar kiezen wil flossen en haar ogen draaien bijna weg, zoveel wit kun je zien.
Meestal gaf ik haar pauze om alles daadwerkelijk te verwerken als ze zo begon te gapen. Laatste keren wilde ik haar vragen om verder achterwaarts te gaan tijdens het gapen, maar ze kijkt hierbij zó moeilijk en ze wil dan ook niet verder met de oefening. Ze zit echt even in haar eigen wereldje. Ik ben benieuwd of meerderen dit herkennen bij de paardjes. Ik bedacht me nog; Heb ik haar leren gapen door haar juist pauze te geven? Of vraag ik teveel van haar? Of zou ze juist uitdaging nodig hebben omdat de yoyo-game er al goed in zit? Ohja, Femme is een LBI paardje.
Bladwijzers